Strona 1 z 1
Jaki kolejny etap modyfikacji c14se 105km???HELP
: 20 lip 2010, o 18:25
autor: leon2a
Witam. W mojej corsie A przygotowanej do rajdów pod maską znajduje się podłubany silnik c14se , przeróbce została poddana głowica , w warsztacie p.Chojnackiego , kanały dolotowe i wydechowe zostały obrobione, spasowane z kolektorami , firma PROMOTOR doprężyła dodatkowo motor , głowica została splanowana (spręż 11,5:1) zawory wymienione i dotarte na trzy kąty . W głowicy został zamontowany sportowy wałek rozrządu SCHRICK 280 stopni na hydraulice , całość regulowana kołem rozrządu CAT CAMS. Do tego piggyback ecu dastek unichip - majer-tech z przesuniętym limiterem na 7500obr . Silnik oddycha przez stożkowy filtr powietrza , wydech na dwuch tłumikach , pięknie rasowo ryczy

wynik moc 105 km Wykres z hamowni :
http://img273.imageshack.us/i/corsakristo6pv.gif/ <---- tak jest teraz. Jako że startuje w rajdach w klasie 3 w tej samej klasie co saxo vts/ peugeot 106 s16 gdzie w tych samochodach moc jest ok. 130- 140km chciałbym podnieść moc w moich aucie. Pytanie do was bardziej doświadczonych i znających się na rzeczy kolegów. Rozwiercić silnik na 1.6? założyć dół z 1.6? czy coś jeszcze innego? Jaka kolejna modyfikacja przyniesie przyrost mocy?Wszelkie sugestie mile widziane:) Z góry dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam.
Re: Jaki kolejny etap modyfikacji c14se 105km???HELP
: 20 lip 2010, o 20:09
autor: wolga85
ITB
Re: Jaki kolejny etap modyfikacji c14se 105km???HELP
: 20 lip 2010, o 20:46
autor: Zioo
ja tam na wykresie widze 94 km

moze nie ten wykres dales..
nie napisales jeszcze czy wywazales i odchudzales dół silnika ..(wnioskujac, ze limiter jest przesuniety na 7,5k rpm (czego na wykresie nie widac... ) chyba juz to zrobiles ) ... wiec zostaje jak najbardziej wsadzac itb jak wyzej napisał kolega wolga
Re: Jaki kolejny etap modyfikacji c14se 105km???HELP
: 21 lip 2010, o 14:19
autor: AdamXXL
jak tak czytam opis modyfikacji, to przypomina mi się silnik WOW'a -> opis chyba co do części
jak robić dalej w rozsądnych kosztach, to rozwiert na 1.6 ale tłoki może od c16nz bo na c16se jeszcze doprężysz silnik. sprawdź jeszcze czy przepustnica jest od 1.6 czy 1.4 (1.6 jest większa)
podobny projekt :
viewtopic.php?f=47&t=45216 , jednak finału brak
Re: Jaki kolejny etap modyfikacji c14se 105km???HELP
: 28 lip 2010, o 14:36
autor: leon2a
A wiec ja z autem nic nie robiłem to jest projekt niejakiego ' kristo' . Według was ile moge wyciagnąc z rozwiertu? 120km? jak myslicie lepszy bedzie ten silnik po rozwiercie czy zmodyfikowane c16xe/x16xe?
sory że tak mieszam ale jestem na etapie planowania modyfikacji i ciągle nie wiem co wybrać;/ aha przepustnice mam od c14se, silnik nie byl wywazany.
Re: Jaki kolejny etap modyfikacji c14se 105km???HELP
: 1 sie 2010, o 21:59
autor: Porszak
lepszy bedzie c16xe po modyfikacjach
Re: Jaki kolejny etap modyfikacji c14se 105km???HELP
: 3 sie 2010, o 15:03
autor: seboss
no właśnie gdzie ta moc na tym wykresie ??
dogonić vts i s16 z tym silnikiem to bardzo niewielkie szanse oni kręcą moce do 160 km więc z oplowskim 1.4 czy 1.6 dogonić ich mocowo to raczej nie realne
nie wiem co za idiota ustawiał limiter na 7,5 tys nie wyważając dołu - robisz kuku silnikowi
co do podniesienia mocy to zostaje tylko ITB jeśli chcesz latać nadal w tej samej klasie
rozwiercanie dołu 1.4 do 1.6 praktycznie nie opłacalne , dół kupujesz za max 500zł i remontujesz porządnie ale i tak nie przyniesie to jakiegoś mega efektu
mi jakoś zrobienie od podstaw silnika c16se przyniosło efekt w postaci 127km i 149Nm bez wałka sportowego.Z resztą wałek 280 nie daje jakiegoś szczególnego efektu w tym silniku bo seryjny i tak jest już dość ostry i fajnie ciągnie z dołu.....
1.6 16V do kjsów średnio się nadaje a szczególnie do takich gdzie jest dużo zakrętów, redukcji biegów
Re: Jaki kolejny etap modyfikacji c14se 105km???HELP
: 3 sie 2010, o 16:06
autor: Porszak
te 7500 jest po to aby o tym mowic bo na pewno nie po to zeby skutecznie tych obrotow uzywac. z c16xe latwiej dobic do tych 160KM,a ze zdolu nie bedzie za bardzo jechac to prawda. oraz s16 i vts tez maja 16v
Re: Jaki kolejny etap modyfikacji c14se 105km???HELP
: 3 sie 2010, o 21:29
autor: seboss
racja Porszak 16V ma większy potencjał mocowy natomiast czy do kjs przyda się to niech zadecyduje kierownik
Re: Jaki kolejny etap modyfikacji c14se 105km???HELP
: 4 sie 2010, o 00:28
autor: Kotlin
W kjsach ta moc nic ci nie da zrob sobie fajna skrzynie krotka przy tym silniku tak zeby fajnie wstawał z ciasnych zakretów ja jak jade na jakies zawody i patrze jak mi odchodza seje z zakretow to mam lzy w oczach

Re: Jaki kolejny etap modyfikacji c14se 105km???HELP
: 4 sie 2010, o 15:16
autor: wolga85
Kotlin ma racje krótka skrzynia plus małe kółka (obwód zewnętrzny).
Re: Jaki kolejny etap modyfikacji c14se 105km???HELP
: 7 sie 2010, o 21:37
autor: leon2a
Krótka skrzynia już jest:) w Krakowie za 200zł robią rozwiert, wał + tłoki mogę mieć za 300 zł, robocizna ok 250zł----->razem 750zł szukałem c16se na necie ale nie ma ogłoszeń o sprzedaży;/(jak by ktoś słyszał że ktoś sprzedaje proszę o info.;.)pozostanę przy silniku 8v do kjs nadaje się lepiej:)z czasem może itb ale to już przyszłość:)Dzięki Pany za informacje i zjebki:)jak by ktoś miał jakiś pomysł na mocne 1.6 to piszcie:) będę wdzięczny.Pozdro