Wymiana przełącznika kierunkowskazów
: 3 cze 2009, o 18:47
Szukałam na forum i nie znalazłam. Musiałam go wymienić bo przy włączaniu kierunkowskazów włączały mi sie światła drogowe (czyt: długie
), a że po ostatniej samodzielnej wymianie mechanizmu wycieraczek dłubanie mi się spodobało z tą wymianą postanowiłam również poradzić sobie sama
Z góry mówię że nie trzeba przy tym zdejmować kierownicy
Potrzebujemy:
* nowy przełącznik
* śrubokręt krzyżakowy
* garść cierpliwości
Najpierw musimy odkręcić śrubki w plastikowej osłonce pod kierownicą

Potem odkręcamy śrubki w plastikowej owiewce nad zegarami (są trzy śrubki : po prawej stronie, po lewej i nad zegarami i własnie z tą ostatnią miałam niewielki problem ponieważ mój śrubokręt nie mieścił się; w zwiazku z tym użyłam zwykłego śrubokrętu tyle że krótszego
)i zdejmujemy elementy w takiej kolejności jak zaznaczyłam na zdjęciu z tymże plastikową owiewkę nad zegarami możemy pozostawić (wystarczy ją tylko lekko uchylić
)

Naszym oczom ukaże się następujacy widok


Przełącznik jest wsunięty i trzymają go zaczepy. Nalezy je nacisnąć i delikatnie wyciągnąć przełącznik do siebie
wygląda to wtedy tak:

Teraz przełącznik trzyma sie jeszcze dzięki dodatkowym (niezwykle upierdliwym) malutkim zaczepikom
które żeby poluzować musiałam podważyć śrubokrętem
. Jak te malutkie zaczepiki puszczą przełącznik wychodzi z kostki na której się trzyma i zostaje w naszej ręce
Tak wygląda kostka styku przełącznika

w to miejsce wpinamy nowy dobrze działający przełącznik kierunkowskazów. Sprawdzamy najpierw czy malukie zaczepiki wskoczyły na swoje miejsce. Następnie wsuwamy przełącznik na właściwe miejsce i sprawdzamy czy większe zaczepy wskoczyły na swoje miejsce tak jak to jest na trzecim i czwartym zdjęciu
Następnie sprawdziłam czy wszystko działa prawidłowo. I to nie tylko przełacznik od kierunkowskazów, ale tez przełącznik wycieraczek (ponieważ zdejmując obudowy dolną i górną mogłąm niechcący coś naruszyć
). Jak wszystko jest w porządku możemy spokojnie zamontować plastikowe obudowy: najpierw górną potem dolną pamiętając o zaczepach, które trzymają jedną i drugą w jako takiej całości
Potem skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności i voila gotowe
Oczywiście można tego manuala użyć również przy wymianie przełącznika od wycieraczek. Myśle ze wszystko odbywa sie identycznie tyle ze z prawej strony. Powodzenia


Z góry mówię że nie trzeba przy tym zdejmować kierownicy

Potrzebujemy:
* nowy przełącznik
* śrubokręt krzyżakowy
* garść cierpliwości

Najpierw musimy odkręcić śrubki w plastikowej osłonce pod kierownicą

Potem odkręcamy śrubki w plastikowej owiewce nad zegarami (są trzy śrubki : po prawej stronie, po lewej i nad zegarami i własnie z tą ostatnią miałam niewielki problem ponieważ mój śrubokręt nie mieścił się; w zwiazku z tym użyłam zwykłego śrubokrętu tyle że krótszego



Naszym oczom ukaże się następujacy widok


Przełącznik jest wsunięty i trzymają go zaczepy. Nalezy je nacisnąć i delikatnie wyciągnąć przełącznik do siebie


Teraz przełącznik trzyma sie jeszcze dzięki dodatkowym (niezwykle upierdliwym) malutkim zaczepikom



Tak wygląda kostka styku przełącznika

w to miejsce wpinamy nowy dobrze działający przełącznik kierunkowskazów. Sprawdzamy najpierw czy malukie zaczepiki wskoczyły na swoje miejsce. Następnie wsuwamy przełącznik na właściwe miejsce i sprawdzamy czy większe zaczepy wskoczyły na swoje miejsce tak jak to jest na trzecim i czwartym zdjęciu

Następnie sprawdziłam czy wszystko działa prawidłowo. I to nie tylko przełacznik od kierunkowskazów, ale tez przełącznik wycieraczek (ponieważ zdejmując obudowy dolną i górną mogłąm niechcący coś naruszyć


Potem skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności i voila gotowe

Oczywiście można tego manuala użyć również przy wymianie przełącznika od wycieraczek. Myśle ze wszystko odbywa sie identycznie tyle ze z prawej strony. Powodzenia
