Strona 1 z 1

Przewody hamulcowe

: 25 lip 2004, o 13:19
autor: qomo
jestem zmuszony kupic wcalosci nowe przewody hamulcowe...(takze elementy pod podloga - porostu wszystko co fabryka dala!)


i co zamiast nich wlozyc zeby bylo lepsze od fabryki?
jakies wersje wzmacniane? Markos i Wow ma cos takiego ale wlasnie nie wiem czy w calym samochdzie...

oras czy sama wymiana jest łatwa?

: 25 lip 2004, o 13:24
autor: GUMIS2000
markos i wow maja te elementy co sa "elastyczne"
rurek nie wymieniali
Qomo troche kasy na to pojdzie , wiec lepiej zostan przy standardowych

: 25 lip 2004, o 13:25
autor: qomo
GUMIS2000 pisze:markos i wow maja te elementy co sa "elastyczne"
rurek nie wymieniali
Qomo troche kasy na to pojdzie , wiec lepiej zostan przy standardowych
a jaka roznica jest w cenie?

i tak musze zmienic....

: 25 lip 2004, o 13:38
autor: Corstek
Zadzwon

PTM
614-04-10 , 811-46-18
ul. Jagielońska 55

Przewody GOODRIDGE

: 25 lip 2004, o 13:43
autor: Bronek_84
Podepnę się z pytaniem o treści: Jakie problemy mogą wystapić przy odpowietrzaniu hamulców w "B" ? Zamierzam wymienić w całości płyn, bo wygląda na to, że mam jeszcze fabryczny, który ma 8 lat :0 . Czy mogę wymienić go na R4 firmy organika?

: 25 lip 2004, o 15:09
autor: GUMIS2000
bronek 84
z tego co wiem to ktos musi deptać na pedał hamulca a drugi dolewać
płynu
wiec 2 ludzi i kana to min
a mozesz wymienic na jaki chesz płyn wiem ze ten drogie zie lepiej spisuja przy rozgrzanych tarczach

: 25 lip 2004, o 15:11
autor: GUMIS2000
qomo pisze:
GUMIS2000 pisze:markos i wow maja te elementy co sa "elastyczne"
rurek nie wymieniali
Qomo troche kasy na to pojdzie , wiec lepiej zostan przy standardowych
a jaka roznica jest w cenie?

i tak musze zmienic....
atary cos po 4 stowy od kompletu na os czy jakos tak
wiem ze bardzo duzo a co do orginalnych to
http://www.opelshop.com.pl czy samo pl

: 25 lip 2004, o 15:20
autor: qomo
4stowy za komplet? to ma duzo byc.... :oko:

: 25 lip 2004, o 23:05
autor: Bronek_84
GUMIS2000 pisze:bronek 84
z tego co wiem to ktos musi deptać na pedał hamulca a drugi dolewać
płynu
wiec 2 ludzi i kana to min
a mozesz wymienic na jaki chesz płyn wiem ze ten drogie zie lepiej spisuja przy rozgrzanych tarczach
Chciałem się tylko dowiedzieć czy po tylu latach od nowości wszystko pójdzie bez nerwów- odpowietrzniki odkręcą się normalnie czy będę musiał szarpać nerwy?

: 25 lip 2004, o 23:10
autor: qomo
ale pytanie zadajesz...

...zdejmij kolo uzyj klucza i bedziesz wiedzia lco sie dzieje...jak sie odkreci to tak

ogolnie musisz zoribc tak:

otwierasz maske i odkrecasz zbiorniczek z plynaem

jeden laduje sie do srodka i bedzie naciskal pedal

i zacyznamy:

odkrecasz odpowietrznik

i kolega wcisak pedla do oporu

on trzyma pedal w podlodze to Ty przykrecasz odpowietrznik i on zaczyna pompowac jak pedla pojdzie juz wyzej to znowu...

... i tak kilka rayz az do momentu ze pedal po kilkukrotnym pompowaniu nie bedzie rosl wogole - od pierwszego nacisniecia ma byc w tej samej pozycji...

...jak juz to skonczysz to sprawdz poziom plynu w zbiorniuczku i zabierasz sie do nastepnego kola....


....taka rada: czesto odpowietrzniki urywaja sie - to sie da zrobic - nie trzeba kupowac nowych zaciskow

oras radze jak ktos zju bedzie zdejmowal zaciski to kupic reperaturki do nich najlepiej razem z tulejmi....

: 25 lip 2004, o 23:30
autor: Bronek_84
qomo pisze:ale pytanie zadajesz...

...zdejmij kolo uzyj klucza i bedziesz wiedzia lco sie dzieje...jak sie odkreci to tak

ogolnie musisz zoribc tak:

otwierasz maske i odkrecasz zbiorniczek z plynaem

jeden laduje sie do srodka i bedzie naciskal pedal

i zacyznamy:

odkrecasz odpowietrznik

i kolega wcisak pedla do oporu

on trzyma pedal w podlodze to Ty przykrecasz odpowietrznik i on zaczyna pompowac jak pedla pojdzie juz wyzej to znowu...

... i tak kilka rayz az do momentu ze pedal po kilkukrotnym pompowaniu nie bedzie rosl wogole - od pierwszego nacisniecia ma byc w tej samej pozycji...

...jak juz to skonczysz to sprawdz poziom plynu w zbiorniuczku i zabierasz sie do nastepnego kola....


....taka rada: czesto odpowietrzniki urywaja sie - to sie da zrobic - nie trzeba kupowac nowych zaciskow

oras radze jak ktos zju bedzie zdejmowal zaciski to kupic reperaturki do nich najlepiej razem z tulejmi....
Źle mnie zrozumiałeś, nie prosiłem o instruktarz odpowietrzania tylko pytałem co mnie może czekać. Ostatnie zdanie jest dla mnie cenną wskazówką

: 25 lip 2004, o 23:41
autor: AMFILIADA
Podepnę się z pytaniem o treści: Jakie problemy mogą wystapić przy odpowietrzaniu hamulców w "B" ? Zamierzam wymienić w całości płyn, bo wygląda na to, że mam jeszcze fabryczny, który ma 8 lat . Czy mogę wymienić go na R4 firmy organika?
Jesli to ma być prawidłowe odpowietrzanie "metodą nożną" to na naciśniętym hamulcu należy połączyć końcówke (tą pod gumowym łebkiem naturalnie) poprzez rurkę ze zbiorniczkiem w którym jest płyn hamulcowy... innymi słowy chodzi o to aby podczas cofnięcia się hamulca nie zostało zassane powietrze a właśnie płyn, później dokręcić i gotowe... Płyn najlepiej wymieniać ciśnieniowo ale z tym to już trzeba pojechać do zakładu dysponującego sprzętem albo samemu coś wykombinować :-D .... poniżej troche literatury :oko:

WAZNA JEST TEZ KOLEJNOSC dobierania się do poszczególnych odpowietrzników !!! ---> X - czytaj poniżej !!!

Obrazek

A co do częstotliwości wymiany płynu... mówisz 8 lat ?? :zakrecony: :oko: :lol:

Obrazek

: 27 lip 2004, o 20:28
autor: Bronek_84
Kurcza przydała by mi się taka ksiązka do corsy, bo coś bym pomajsterkował tu i tam. Szwagier coś kiedyś mówił że wyśle mi tis'a ale cosik nie wysłał. Nie ma ktoś takiego czegoś w formie elektronicznej? Nie musi to być TIS może być coś w stylu "zrób sam koło swojej corsy- Adam Słodowy" :oko: :oko: :oko:

: 28 lip 2004, o 14:06
autor: AMFILIADA
mam ta knige cala (56 MB) do sciagniecia z ftp... chetni na priv... :grin: mile widziana wymiana na inne manuale do Corsy B :lol:

: 28 lip 2004, o 14:21
autor: cyberpooh
jak mozesz to wrzuc do mnie na ftp i juz :)
194.181.127.6
anonymous