Strona 4 z 6

: 23 sie 2005, o 22:04
autor: radzio_gsi
dzieki, szkoda ze bez zdejomowania skrzyni sie nie dowiem, no chyba ze ktos mi podpowie jaka skyrznie ma corsa a gsi

: 24 sie 2005, o 00:41
autor: Hiv
radzio_gsi pisze:dzieki, szkoda ze bez zdejomowania skrzyni sie nie dowiem, no chyba ze ktos mi podpowie jaka skyrznie ma corsa a gsi
Zdejmować? W jakim celu? :zakrecony:

: 24 sie 2005, o 00:42
autor: radzio_gsi
to chyba sie nie przyjzalem obrazkowi

: 24 sie 2005, o 09:22
autor: kristo
Ostatnio spotkałem się z zestawem 1.6 16V z F17. Dziwne trochę nie??

: 24 sie 2005, o 13:45
autor: endo
Hiv pisze:4,29 to dokładnie to samo :zakrecony:
sorki, myslalem, ze masz F10-4. w takim razie pozostaje Ci jeszcze pare skrzyni F13 z innych silnikow, czesto wystepuje 3,94 lub 3,74

EDIT: literowka

: 24 sie 2005, o 13:57
autor: AdamXXL
kristo pisze:Ostatnio spotkałem się z zestawem 1.6 16V z F17. Dziwne trochę nie??
w astrach często były f17 przy 1.6 16v i przy dieslach

: 25 sie 2005, o 08:53
autor: kristo
=JUHol= pisze:
Hiv pisze:Przygotowywuje sie na 2.0 a do niego i tak F10 nie podejdzie :-D
jak nie :0 :-P :grin:
Pierdolona f10 nawet do 14se nie podejdzie.... kto chce f10?? mam teraz dwie- oddam po cenie złomu!!!!!!!!!

: 25 sie 2005, o 10:07
autor: Hiv
endo pisze:
Hiv pisze:4,29 to dokładnie to samo :zakrecony:
sorki, myslalem, ze masz F10-4. w takim razie pozostaje Ci jeszcze pare skrzyni F13 z innych silnikow, czesto wystepuje 3,94 lub 3,74
3,94 albo 3,74 to są dłuższe skrzynie? :zakrecony:

@kristo
To czym się różni 14se od 14nz, że F13 nie da rady?

: 25 sie 2005, o 10:31
autor: kristo
Hiv pisze:
@kristo
To czym się różni 14se od 14nz, że F13 nie da rady?
A kto tak napisał że f13 nie podejdzie??

: 25 sie 2005, o 10:38
autor: Hiv
kristo pisze:
Hiv pisze:
@kristo
To czym się różni 14se od 14nz, że F13 nie da rady?
A kto tak napisał że f13 nie podejdzie??
Oczywiście chodzilo mi o F10, sorki ;)

: 25 sie 2005, o 10:42
autor: kozzi
Hiv pisze:@kristo
To czym się różni 14se od 14nz, że F13 nie da rady?
pasuje bez problemu :oko:

: 25 sie 2005, o 11:49
autor: Hiv
Na mojej skrzynce znalazłem nastepujące oznaczenia:

Obrazek

a na dole:

Obrazek
co porównując z opisami ktore wstawił Adaś jest dla mnie zagadkowe...

Jaką więc ja mam skrzynię? Czy C wskazuje mam odel CR?(nigdzie nie widzialem wzmianki o F10cr). Skąd odczytać przełożenie głowne?

: 25 sie 2005, o 16:25
autor: AdamXXL
wyglądałoby jak cr z przełożeniem głównym 3,94

: 12 sty 2007, o 14:56
autor: STELMI
Odkopuje temat bo mam kilka pytań , a nie chciałem zakładać nowego (faq przeglądałem, ten temat właśnie tam znalazłem), a pada mi skrzynia i jest to dość pilna sprawa.

1. Jaką mam skrzynię - CB 1.2 16V (bo nie widzę przetłoczenia z nazwą skrzyni)?
2. Jeżeli nie mam F15 to czy ona będzie pasować, bo mogę taką kupić z gwarancją, że jest dobra, pochodzi z Opla Tigry
3. Czy moje sprzęgło będzie pasować do skrzyni F15?


Z góry dziękuję za odpowiedzi, komentarze typu: "opcja szukaj nie gryzie" itp. proszę pozostawić dla siebie.

: 12 sty 2007, o 15:00
autor: geo022
na moje myślenie podejdzie bez problemu bo to ten sam dół czyli pasuje :)

: 12 sty 2007, o 16:39
autor: Porszak
skrzynia tak, a sprzeglo chyba tez, mysle za Adas bedze mogl doprecyzowac :) . tylko jaka to jest f15??
w tigrach chyba byly tylko cr, ale nie jestem pewny zebyc nie kupil wr czasem bo to bedzie dluga skrzynia. moze byc za dluga do tego 1.2

u Ciebie jest f13wr z gl.3.94

: 12 sty 2007, o 17:09
autor: kozzi
pewnie masz F13 i Twoje sprzęgło będzie pasowac do F15

: 12 sty 2007, o 17:19
autor: geo022
a ze skrzynki f10 sprzegło by nie podeszlo jesli podejdzie pod f 13 ?? :zakrecony:

: 12 sty 2007, o 18:23
autor: kozzi
przecież ogólnie te sprzęgła różnia się tylko średnicą i dociskiem

: 12 sty 2007, o 18:50
autor: cursor
Wielokliny na wałkach sprzęgłowych są takie same w F10 i F13(w F15 pewnie też) tak więc każde sprzęgło ze smallblocka podchodzi do tych skrzyń. Jedyny problem ze sprzęgłem z innego silnika to jego średnica, nie wiem czy koła zamachowe też się róznią zależnie od zastosowanego sprzęgła.

: 12 sty 2007, o 19:05
autor: kozzi
te wielokliny mają po 14 zębów, oraz koła zamachowe są takie same :oko:

: 14 sty 2007, o 21:24
autor: STELMI
OK, dzięki, ale podsumowując:

1. Jaka będzie różnica po założeniu skrzyni f15 w osiągach, zmuli go bardzo?
2. Sprzęgło w jakiś sposób po przełożeniu do f15 będzie się szybciej zużywało, czy to nie ma znaczenia?

: 14 sty 2007, o 23:08
autor: cursor
Zużycie sprzęgła jest zależne od tego jak jeździsz. Skrzynia nie ma nic do tego(chyba, że jest zajechana i stawia duże opory, ale wtedy prędzej silnik pada niż sprzęgło).

Żeby wiedzieć jaka bedzie różnica musisz dowiedzieć się jaką skrzynie masz teraz i jaką będziesz zakładać(czy to jest CR czy WR i jakie ma przełożenie główne). Jeśli masz WR z głownym 3,94, a założysz CR z 3,94 to auto będzie lepiej przyśpieszać, ale stracisz na prędkości maksymalnej.

Nie wiem czy tutaj, czy na KTK, ale gdzieś był rysunek gdzie znaleść oznaczenie skrzyni.
Nie wiem czy zrozumiesz, ale postaram ci się to wyjaśnić. Jak popatrzysz na skrzynie od strony pokrywy(od strony lewego koła) to pod pod tą pokrywą(na dole, nie wewnątrz skrzyni) powinien być taki wypust(nie wiem jak to ująć, jest to kawałek płaskiego, wystaje pod pod ukosem, po lewej stronie jak patrzysz na skrzynie w aucie), tam znajdziesz informacje o skrzyni. Ciebie interesuje litera i przełożenie(np. W 3,94, oznacza WR z głównym 3,94). Jakby były jakieś niejasności to postaram się zrobić fotki i zaznaczyć gdzie szukać oznaczenia.

: 15 sty 2007, o 00:27
autor: geo022
foty są powyżej :) ale opis jest dobry-i bez fot by sie trafilo :grin:

: 15 sty 2007, o 09:52
autor: Porszak
ale to jest stara skrzynia a stelmi ma nowa. poprostu oznaczenie skrzyni jest na bocznej pokrywie (lub pod nia, nie pamietam juz) przy lewym kole, tam trza go szukac. rysunki sa na pewno w naszym faq, temat ozn skrzyn biegow strona 3 lub 4.

wczesniej pisalem ze wg jakiejs tam niemieckiej tableki ktora kiedys juchol wrzucil masz f13wr z gl 3.94 jednak wg tisa masz f 13cr z gl 3.74 wiec jesli kupisz f15 cr to bedzie ok bo predkosci na poszczegolnych biegacg zmienia sie bardzo nieznacznie.
dowiedz sie z jakiego silnika ta skrzynia to da pewne pojecie jak moze byc

cos do porownania. predkosci rzeczywiste moga sie o kilka km/h roznic bo wiadomo ze srednice kol moga byc rozne
Obrazek

: 15 sty 2007, o 16:04
autor: geo022
Porszak -miałbyś też takie porównane dla F10 ?

: 16 sty 2007, o 09:34
autor: Porszak
zrobie

: 17 sty 2007, o 11:29
autor: Porszak
Obrazek
prosze. dla kolek 165/65/14 czysto teoretyczne predkosci z uwzglednieniem promienia dynamicznego 0.97
wg moich wiadomosci przelozenia dla skrzyn 4 i 5 biegowych sa takie same

: 17 sty 2007, o 17:22
autor: geo022
dzięki :)

: 17 sty 2007, o 23:54
autor: STELMI
ja również bardzo dziękuję za odpowiedzi.
BTW te wykresy to nie mam pojęcia o co w nich chodzi ;)