Strona 3 z 3

: 14 wrz 2005, o 12:41
autor: PETERS
36l za 62 pln
no to nie ma się czy chwalić, bo ja za 40l Pb za wschodnią granicą płacę 93zł i w trasie jestem w stanie zrobić na tym 810km :-P w mieście trochę mniej 8-)

Mógł by mi ktoś powiedzieć, jak to dokładne jest z reduktorem - (potrzebował bym go do kompletnie czegoś innego), o podgrzewaniu to wiem, ale to mi jest nie potrzebne. Chodzi mi o to, że on redukuje ciśnienie LPG do ciśnienia poniżej atmosferycznego tak aby gaz nie uciekał przez filtr tylko był "zasysany" do kolektora przez podciśnienie - da się tak samo zrobić z innym gazem??

: 14 wrz 2005, o 12:53
autor: boxer
Facet no błagam cie co ty porównujesz???????????????????????????????
Ja ma do granicy deczko dalej naprawde deczko bo mieszkam w Krakowie pod Sanokiem
od zachodniej strony. A tak swoja droga ludzie sie boja lac gaz a ty sie nie boisz ruskiej benzyny? Mocne nerwy masz! Pozdrawiam :grin: :grin: :grin: :grin: :grin:

: 14 wrz 2005, o 19:38
autor: Staneq
boxer pisze:...BTW ile arabia prezes ORLEN-u za wasza kaske?
tym mnie rozjebaleś...

: 14 wrz 2005, o 20:23
autor: PETERS
Czy ja wiem, jak zajeżdza Vectra coś z 2004r i koleś sobie leje, to co ja się bede rozmieniał na drobne i się bał 8-) . Pozatym jeźdże już 3 lata i nic się nie dzieje.
Niemam nic do LPG, i jak tak dalej pójdzie to większość z nas będzie gazowała auta, tylko jest ten sam problem o którym Ty pisałeś, nie patrzcie na to że gaz jest po 2zł, popatrzcie ile kosztuje instalacja i to wliczcie, bo nieraz jest tak, że jeszcze się instalacja nie odrobiła a auto już się sprzedaje.

Gaz montuje się, jak się robi duże przebiegi i przez dłuższy czas auto nie będzie zmieniało właściciela.

: 14 wrz 2005, o 21:35
autor: YAQB
boxer pisze:No chłopaki rozwaliliście mnie tymi wypowiedziami. Macie mocne nerwy gaz za 3000 do auta za 3000 - nieźle. usprawiedliwieniem jest tylko fakt dokonania żywota w twoich rekach. Co do wpadania powietarza to wystarczy 20 cm rurki gumowei odwróconej do tyłu albo na bok i po sprawie . koszt 0-5 pln z opaska.
A co tu takiego rozwalajacego? Powiedzmy, ze inwestuje w nowsza, duzo lepsza technologie, bo mam lepszy samochod niz poprzednio, ot co, i nie szukam usprawiedliwienia. Jak bym jezdzil powiedzmy 8-10 tys rocznie to moze i to by nie mialo takiego sensu. Ale tyle to juz przejechalem w niecale 1/2 roku (wiem, wiem sa tu wieksi "wyczynowcy" :D ) i wtedy nawet wtrysk sie zwraca w jakies 9 m-cy, a potem juz oszczednosc taka sama ale z nowsza technologia (zwykla instalka mi sie by zwrocila w jakies 5-6 m-cy). To jest jak mowilem inwestycja, a nie taki kaprys, zeby wydac 2x tyle dla samego faktu wydawania kasy :D .

A po drogie - to chyba nie czytales uwaznie tego watku, ze nie wiedz dlaczego rozwazam wtrysk i dlaczego takiej rurki nie zaloze. Pomijam juz zupelnie fakt, ze w GSI jest inny dolot niz w c1_nz i tak prosto sie nie da (w 1.2i tak mialem).

: 14 wrz 2005, o 21:41
autor: YAQB
PETERS pisze:Gaz montuje się, jak się robi duże przebiegi i przez dłuższy czas auto nie będzie zmieniało właściciela.
... o czym juz byla mowa :grin: .
Jak ktos zmienia samochod np. co roku, albo nie jest pewny stanu technicznego (czytaj: czy sie nie rozsypie - wszystko jedno czy buda czy silnik) no to gazu nie zaklada.

Latwo przeliczyc. Najlepsze instalki II gen z butla w kole kosztuja ~1700, wtrysk od ~3000. Pierwsza zwraca sie po okolo 8.000-9.000, druga ~15.000. I wszystko. Teraz to juz kalkulacja kazdego z Was czy sie oplaca czy nie.

: 6 paź 2005, o 17:20
autor: YAQB
Najfajniej bylo by zalozyc sekwencyjny wtrysk gazu. Wszystko zalezy od tego ile km rocznie przejezdzasz i ile wogole jestes w stanie na nia wydac.

Ogolnie tu tez obowiazuje zasada, ze im drozsza tym lepsza (czyt. nowszej generacji).

: 6 paź 2005, o 23:50
autor: AdamXXL
jeśli z silnikiem c16xe to wtrysk, bo dodatkowo jest tam plastikowy kolektor ssący.

: 11 paź 2005, o 10:04
autor: AdamXXL
nawet kompletny kolektor od x14/16xe może być, to na mikserze można to złożyć. do silnika c16xe i mantzla i tak idzie dolna część od x14/16xe

: 11 paź 2005, o 17:17
autor: Hiv
To nie obroty ;) TAm sie nie baw bo zmienisz mieszanke...

Sprzwdz lepiej swieczki i przewody WN

: 12 paź 2005, o 19:27
autor: Kurbat
kmlody pisze:witam:)chcialem prosic o porade odnosnie montazu gazu w Corsie 1.0 z 91 roku z przebiegiem ok 130tys km.czy ktos z Was ma taki samochod przerobiony na gaz?czy w ogole warto sie za to brac i jakie moze byc przyblizone spalanie takiego silnika na gazie?samochodem tym robie raczej dluzsze trasy i robie ok 10 tys km rocznie :D pozdrawiam i dziekuje za odpowiedz
hm...zalezy co dla kogo znaczy dluzsza trasa ;) bo przy takim przebiegu to chyba masz na mysli 100 km w obie strony :zakrecony:
albo raz na miesiac "łykasz" 1000km a dwa miechy w roku masz wakacje od auta ;)

gaz naturalnie wsadzić można, od razu na stacji odczujesz spadek kosztów paliwa naturalnie.
przeszukaj archiwum naszego forum, na pewno znajdziesz odpowiedzi na pare pytań o których nie wiesz nawet, że je masz zamiar zadać ;)

: 20 paź 2005, o 19:19
autor: YAQB
A ja przywroce temat do zycia. Zaczalem sobie czytac o BLOS-ie i zaczalem sie ponownie nad rodzajem instalki. Bo z tego co sie dowiedzialem wynikaloby, ze BLOS w minimalnym stopniu zweza dolot (wiec na Pb nie bedzie praktycznie zadnego spadku mocy), a na LPG jest znacznie lepiej, bo silnik "ciagnie" rowno (nie ma dziur w mocy), potrafi spalic mniej i mozna spokojnie zalozyc np. stozek.

Teraz dalej. Wtrysk kosztuje jakies 3.000. Dobra instalka II gen jakies 1.600 i BLOS (najwiekszy problem go bedzie kupic jak sadze) w granicach 400. To daje jak latwo policzyc 2.000. Tysiak do przodu ... w samochodzie za nie wiele wiecej to duzo.

Polecam ponizszy zlinkowany watek do przeczytania - od niego zaczely sie znowy moje przemyslenia czy jednak nie II gen. >>
http://forum.fordclubpolska.org/viewtop ... 28&start=0

Pozdrawiam i czekam na opinie !!

: 20 paź 2005, o 22:22
autor: AdamXXL
blosa ma Marcin99. może uda się przy jakiejś okazji zachaczyć na hamowanko ;)

: 20 paź 2005, o 22:29
autor: YAQB
Wiem ze ma, ale nie odpowiada mi na GG :D

Jestem bardzo ciekaw tego rozwiazania, bo jednak roznica w kosztach jest spora, a to rozwiazanie teoretycznie nie dlawi Pb (wiec "na wyscigi" mozna jechac na 100% Pb) a daje oszczednosci poprzez LPG (ktore z kolei nie jest tak kulawe jak na zwyklym mixerze).

: 21 paź 2005, o 13:31
autor: Porszak
czy aby wystrois BLOSa trzeba koniecznie udac sie na hamownie czy wystarczy np pan edzio ktory dobrze stroi/ustawia gazniki w starszych autach na podstawie jakiegos tam urzadzonka

widzialem kiedys sasiad z garazu ustawial tak gazniki sprawdzajac sklad spalin jakism sczyms, ale nie pamietam co to dokladnie bylo i w jakisch jednostkach byly wskazania

: 21 paź 2005, o 14:03
autor: YAQB
Na tym forum, ktore podalem w linku pisza, ze mozna samemu podlaczajac analizator spalin.

: 23 paź 2005, o 21:12
autor: Marcin99
Blos dalej zwęża dolot na benzynie ale nie tak tragicznie jak tradycyjny mixer. Podstawowa przewaga blosa nad mixerem taka że gaz jest podawany w środku przekroju dolotu czyli tam gdzie są najlepsze warunki do wymieszania z powietrzem. A druga sprawa to taka, że blos zmienia swoją chcarakterystyke w zależności od podciśnienia co przeciwdziała zjawisku zubażania mieszanki przy ostrym depnięciu na gaz, a co za tym idzie redukuje ryzyko wystrzałów.
Sprawa regulacji wygląda tak, że na analizatorze spalin spokojnie da się zrobić, a jeszcze lepiej u siebie w domu jeśli instalka jest wyposażona w krokowca i kompa (mając soft i kabelek robimy to tak jak nam się podoba) - krokowiec ładnie doregulowywuje skład mieszanki i jest super.
Polecam jeszcze zakup wariatora - obecnie pomykam sobie na zapłonie wyprzedzonym o 12st względem no-pb98 - schoć w zasadzie ciężko wyczuć różnice hehe.
Po zainstalowaniu blosa zniknęła u mnie dziura którą było czuć przy mocniejszym depnięciu między 2 a 3tys rpm.
Ale to jest cały czas IIgen - jeśli miałbym dzisiaj kupować instalacje z blosem i wariatorem to 10razy wolałbym wtrsyk gazu nawet IIIgen.
IV gen to już wogóle wypas - jeśli tylko dobrze jest dobrany parownik do mocy to również na takiej instalacji można się bawić mapami jak mamy soft.
Yaqb jeśli nie masz tego 1000zł na wtrysk to z blosa napewno będziesz bardziej zadowolony niż z mixera ale na benzynie tak czy siak stracisz kilka KM - life is brutal :oko:. Jeśli masz kase to tylko wtrysk (chociaż nie jeden narzekał na wtrysk bardziej niż IIgen - poczytaj na forum o lpg np na autocentrum)

: 24 paź 2005, o 12:37
autor: YAQB
Marcin99 pisze:Blos dalej zwęża dolot na benzynie ale nie tak tragicznie jak tradycyjny mixer
To niestety wiem, ale to jakby cos za cos (tansze rozwiazanie) - to zwezenie nie jest az tak drastyczne.
Marcin99 pisze:przeciwdziała zjawisku zubażania mieszanki przy ostrym depnięciu na gaz, a co za tym idzie redukuje ryzyko wystrzałów
Czyli nie ma "dziury" w obrotach.
Marcin99 pisze:jeśli instalka jest wyposażona w krokowca i kompa
No ale akurat w tym temacie czytalem, ze lepszym bedzie taki manualny, bo krowiec jest tez bezuzyteczny. Za krokowcem przemawia, jak sadze, fakt, ze isntalacja bedzie nadal "legal".
Marcin99 pisze:Polecam jeszcze zakup wariatora - obecnie pomykam sobie na zapłonie wyprzedzonym o 12st względem no-pb98 - schoć w zasadzie ciężko wyczuć różnice hehe
Jak nie widac roznicy to po co przelpacac? Szczegolnie, ze to kilka ladnych stowek i wtedy cena (II gen + BLOS + wariator) = IV gen ...
Marcin99 pisze:Ale to jest cały czas IIgen - jeśli miałbym dzisiaj kupować instalacje z blosem i wariatorem
no wlasnie - j.w. - po co wariator?
Marcin99 pisze:to 10razy wolałbym wtrsyk gazu nawet IIIgen. IV gen to już wogóle wypas - jeśli tylko dobrze jest dobrany parownik do mocy to również na takiej instalacji można się bawić mapami jak mamy soft
Parownik to i tak i tak powinien byc dobrze dobrany (do BLOS-a tez)
Marcin99 pisze:Yaqb jeśli nie masz tego 1000zł na wtrysk to z blosa napewno będziesz bardziej zadowolony niż z mixera
Wiesz jak to jest - pieniedzy za duzo nikt nie ma - pytanie czy warto doplacic 50% ceny ... bo
Marcin99 pisze:ale na benzynie tak czy siak stracisz kilka KM - life is brutal :oko:
Pytanie ile - chetnie bym zobaczyl jakies wyniki pomiarow, bo np na linklowanym przeze mnie forum 1 osoba podala akie wyniki:
Pan z forum.fordclubpolska.org pisze:Benzyna miksery - moc maksymalna 106 KM moment 182 Nm
Gaz miksery - moc 90,4 kM moment 174 Nm
Benzyna blos - moc 141,6 kM moment 199 Nm
Gaz blos - moc 140,5 kM moment 201 Nm
Nominalnie - moc 145 kM moment 222 Nm
Czyli nie ma dramatu

: 30 paź 2005, o 10:58
autor: YAQB
[edit] :-P

: 24 gru 2005, o 14:22
autor: geo022
przywróce temat do zycia-jak ktos czytal posta od początku to mogł przeczytc ze średnio za gazem bylem a tu ku zdziwieniu 2 miesiace temu zainstalowalem ( w dobrym zakladzie-WIELUN woj łódzkie- ajestem z okolic Katowic) gaz 2 generacji- po znajomosci czesci i calosc wyszla 1700 zl -nic nie pisałem o tym bo sprawdzałem jak się jeździ -i wszystkim ktorzy sa niezdecydowani moge polecić gdyż zrobiłem juz 5 tysiecy w 2 miesiace -autko pali co prawda te 9 -10 litrów ale deptam na maxa bo kasy nie szkoda;P no i przekonałęm sie do gazu -tym bardizej jak uslyszalem wczoraj ze nie bedzie podniesionej akcyzy na gaz i gazownictwo będzie dalej opłacalne 8-)
mam instalacje firmy zavoli i jestem serio ale to serio zadowolony- tym bardizje ze jeszcze kilka miesiecy i bedę już osczędzał a nie ponosił straty :)

: 24 gru 2005, o 22:39
autor: Hiv
No to gratulacje. Ja założyłem taką samą instalkę pół roku temu za 1600 i nie po znajomośći ;) I też jestem zadowolony.
Zresztą najczęsciej na NIE, byli tutaj ci którzy z gazem mają do czynienia tylko w... kuchenkach :lol:

: 24 gru 2005, o 22:44
autor: Staneq
mnie do gazu i tak nikt nie przekona...
Wam zycze jak najlepiej/taniej? czy jak tam "se" chcecie..a gaz bede uzywal w kuchence/piecu i zapalniczce :oko: :lol:

: 24 gru 2005, o 22:53
autor: D12
Akcyza na gaz ma nie wzrosnąć więc korzystający z LPG mogą odetchnąć. Wole jeździc jeszcze na benzynie, jakoś większe przekonanie....

: 25 gru 2005, o 22:43
autor: YAQB
Staneq pisze:mnie do gazu i tak nikt nie przekona...
Wam zycze jak najlepiej/taniej? czy jak tam "se" chcecie..a gaz bede uzywal w kuchence/piecu i zapalniczce :oko: :lol:
Nic na sile :-P
A zyczenia przyjelismy :-D Co do zapalniczek to nie uzywam, moze dlatego mam LPG :grin:

: 27 gru 2005, o 00:12
autor: geo022
D12 pisze:Akcyza na gaz ma nie wzrosnąć więc korzystający z LPG mogą odetchnąć. Wole jeździc jeszcze na benzynie, jakoś większe przekonanie....
początkowo tak myślałem ale koszt ktory zaoszczędze zanim zajade ewentulanie silnik pozwoli mi bez problemow wrzucic nowy -lepszy motor :-D

: 27 gru 2005, o 00:52
autor: Hiv
Staneq pisze:mnie do gazu i tak nikt nie przekona...
Wam zycze jak najlepiej/taniej? czy jak tam "se" chcecie..a gaz bede uzywal w kuchence/piecu i zapalniczce :oko: :lol:
Czyli potwierdza sie moja teza na którą ten post był ripostą :-D

: 27 gru 2005, o 08:41
autor: Staneq
Hiv pisze:
Staneq pisze:mnie do gazu i tak nikt nie przekona...
Wam zycze jak najlepiej/taniej? czy jak tam "se" chcecie..a gaz bede uzywal w kuchence/piecu i zapalniczce :oko: :lol:
Czyli potwierdza sie moja teza na którą ten post był ripostą :-D
nikt nie mowi, ze nie :oko: :-P

: 27 gru 2005, o 13:02
autor: geo022
Staneq pisze:mnie do gazu i tak nikt nie przekona...
CIEBIE moze i nie :-D ale twoja kieszen napewno jesli benzyna znow pojdzie tak jak mielismy to we wrzesniu :grin: :grin: