Strona 5 z 6

: 18 sty 2007, o 13:15
autor: Mihó
Może podaj jakiś wzór, nie będą Ci truli cały czas na priv'a

Albo mi oblicz dla mojego - 145/80R13 F10 3.94. Jak to będzie wyglądało dla F13 z 3.74 ?

: 18 sty 2007, o 19:06
autor: Porszak
V = Ob.*60*RPM/1000*n

Ob. - to obwod kola w m z uwzglednieniem
promienia dynamicznego Rd Rd=R*0,95-0,99R
rpm to wiadomo wstawiamy jakies obroty
n - to przelozenie calkowite czyli mnozymy przel gl przez przel biegu

predkosci masz w tebelce dla roznych przel. gl, a ze wzgl na inna srednice kola zmienia sie o kilka km/h

: 2 lut 2007, o 22:26
autor: STELMI
wracam do tematu, bo mam jeszcze jedno pytanie. Jak to jest z licznikiem? Bo skoro jest bez znaczenia jaką skrzynię założe (pomiędzy silnikiem 1.0 do 1.6), a z tego co mi się wydaje część cors miałą licznik na linkę a część na kable (jeżeli się mylę to mnie poprawcie). Czy np gdybym miał zakładać skrzynię co licznik w niej jest na linkę, a ja miałbym na kable to musiałbym zmieniać też licznik ?

: 3 lut 2007, o 07:52
autor: Porszak
nie bo licznik elekroniczny bierze sygnal z abs-u. tak to chyba jest ale nich ktos jeszcze potwierdzi

: 3 lut 2007, o 10:06
autor: Mihó
Porszak pisze:nie bo licznik elekroniczny bierze sygnal z abs-u. tak to chyba jest ale nich ktos jeszcze potwierdzi
Zgadza się, 32 impulsy na obrót koła, to na kilometr wychodzi jakoś blisko tych 16tys, które jest podane na liczniku. Reszta zależy od opon

: 3 lut 2007, o 12:27
autor: kozzi
Porszak pisze:nie bo licznik elekroniczny bierze sygnal z abs-u. tak to chyba jest ale nich ktos jeszcze potwierdzi
yyyy..........ja nie mam abs-u a treaz będe zakładał licznik elektroniczny (a miałem na linke) i mam nadzieje że będzie chodził.
skąd masz taka informacje Porszak że do tego jest potrzebny abs?

: 3 lut 2007, o 12:31
autor: Mihó
kozzi pisze:
Porszak pisze:nie bo licznik elekroniczny bierze sygnal z abs-u. tak to chyba jest ale nich ktos jeszcze potwierdzi
yyyy..........ja nie mam abs-u a treaz będe zakładał licznik elektroniczny (a miałem na linke) i mam nadzieje że będzie chodził.
skąd masz taka informacje Porszak że do tego jest potrzebny abs?
Powinieneś mieć zatem impulsatro w skrzyni

: 3 lut 2007, o 12:32
autor: Mihó
kozzi pisze:
Porszak pisze:nie bo licznik elekroniczny bierze sygnal z abs-u. tak to chyba jest ale nich ktos jeszcze potwierdzi
yyyy..........ja nie mam abs-u a treaz będe zakładał licznik elektroniczny (a miałem na linke) i mam nadzieje że będzie chodził.
skąd masz taka informacje Porszak że do tego jest potrzebny abs?
Powinieneś mieć zatem impulsatro w skrzyni. On jest na 15 impulsów, więc będzie Ci zaniżał prędkość o połowę, jeśli dobrze mi się wydaje. Na siłę, to możesz założyć piastę z ABS na lewy przód i tam umieścić czujnik ABSu

: 3 lut 2007, o 12:58
autor: kozzi
no mam impulsator (ma wyjście z trzema nozkami z tego co pamietam)
oraz dlaczego ma zanizać? abs jest konieczny?

: 3 lut 2007, o 13:14
autor: Mihó
kozzi pisze:no mam impulsator (ma wyjście z trzema nozkami z tego co pamietam)
oraz dlaczego ma zanizać? abs jest konieczny?
Nóżki masz 3 - zasilanie, masa i wyjście


Na jeden obrót koła przypada ileś impulsów z ABS/impulsatora.

Impulsatory dostępne dla Twojej skrzyni to 6, 12, 15 i chyba 16 impulsów na obrót koła. Zobacz ile impulsów masz na wyjściu na jeden obrót koła. Jeśli potrzebne jest 32, weź prosty układ, który podwaja częstotliwość i będzie działało, lub zamontuj piastę i czujnik z ABS.


Jeśli tego nie zrobisz, będzie zaniżał, bo:

Fabrczynie na jeden obrót koła przypada 32 impulsy, tak więc na przykład 32 impulsy się pojawią w przeciągu kilkudziesięciu milisekund, oznaczać to będzie że jedziesz z taką nie inną prędkością. Oczywiste teraz będzie że jeśli impulsator ma 15 pików na wyjściu na jeden obrót koła, to prędkość będzie zaniżana o połowę (bo czas na zliczenie impulsów będzie dłuższy)

: 3 lut 2007, o 15:25
autor: STELMI
Czyli rozumiem, mogę ze spokojnym sumieniem kupić obojętnie jaką skrzynię od F10 do F15 i będzie na 100% wszystko działało i sprzęgło, które teraz mam też będę mógł do w.w.skrzyń przełożyć? Dzięki za odpowiedź odnośnie licznika.

: 3 lut 2007, o 18:58
autor: kozzi
spoko Emes dzięki, będe to testował w najbliższych tygodniach :-D
bo jazda bez prędkościomierza już mnie troche wkurza :x

: 4 lut 2007, o 10:12
autor: cursor
Stelmi dokładnie tak jak myślisz, wielokliny na wałku sprzęgłowym są takie same dla F10, F13 i F15 więc sprzęgło spokojnie podejdzie.

: 4 lut 2007, o 11:48
autor: Porszak
kozzi pisze:skąd masz taka informacje Porszak że do tego jest potrzebny abs?
kiedys rozmawialem z basista na swoj temat, ale ja mam abs i f15 bez zadnych impulsatorow. wiec dlatego napisalem ze ktos powinien potwierdzic to co napisalem, np adas albo basista

: 4 lut 2007, o 12:44
autor: STELMI
cursor pisze:Stelmi dokładnie tak jak myślisz, wielokliny na wałku sprzęgłowym są takie same dla F10, F13 i F15 więc sprzęgło spokojnie podejdzie.
Dzięki za wszystkie odpowiedzi.

: 4 lut 2007, o 14:41
autor: radzio_gsi
A jak jest z podlaczeniem linkowego licznika do "nie linkowej" skrzyni? Cos musze zmienic, czy wystarczy tylko wywalic ta zaslepke gdzie w innych podlacza sie linke i wszystko bEdzie banglac?

: 4 lut 2007, o 14:48
autor: Mihó
radzio_gsi pisze:A jak jest z podlaczeniem linkowego licznika do "nie linkowej" skrzyni? Cos musze zmienic, czy wystarczy tylko wywalic ta zaslepke gdzie w innych podlacza sie linke i wszystko bEdzie banglac?
"Nie linkowa" skrzynia ? Wiem o co Ci chodzi, ale nie spotkałem się z czymś takim. Na bank zaślepka

: 8 lut 2007, o 13:24
autor: radzio_gsi
ok, dziekuje bardzo za odp

: 8 lut 2007, o 19:59
autor: STELMI
otórz moi drodzy parafianie, wielkie dzięki za pomoc, ale niestety Wasze rady są do d.... Nie mam zamiaru nikomu ubliżać, tylko może doinformować, bo kupiłem skrzynię od Corsy B 1.2 8V F10 pełen radości, że będzie pasować do mojej Corsy B 1.2 16V, gdyż tak zgodnie powiedzieliście, że będzie. A domyślcie się jakie było moje zdziwienie i "radość" gdy się okazało, że skrxzynia nie pasuje, bo 16V mają większe koło zamachowe, które się nie mieści do skrzyni 8V. W 16V jest większej średnicy miejsce na sprzęgło i koło zamachowe. Od 16V do 8V by pasowała, ale na odwrót nie.
Do tej pory uważałem, że Wasza pewnośc jest potwierdzona doświadczeniem, jednak się zawiodłem.
Pozdrawiam

: 9 lut 2007, o 00:31
autor: Porszak
na poprzedniej stronie cursor pisze: Jedyny problem ze sprzęgłem z innego silnika to jego średnica, nie wiem czy koła zamachowe też się róznią zależnie od zastosowanego sprzęgła.
a w zwiazku z tym wypadalo pofatygowac sie do byle sklepu by sprawdzic czy sprzegla sa te same i np do servisu czy zamachy sa takie same (maja te same nr-y)

faktem jest ze moglismy Cie w bład wprowadzic (bo nikt nie jest alfa i omega), ale wypada zawsze potwierdzic lub sprobowac potwierdzic to co tu piszemy

: 9 lut 2007, o 08:39
autor: Staneq
zeby dzialal licznik elektro nie potrzeba abs'u...

: 9 lut 2007, o 09:54
autor: AdamXXL
STELMI pisze:otórz moi drodzy parafianie, wielkie dzięki za pomoc, ale niestety Wasze rady są do d.... Nie mam zamiaru nikomu ubliżać, tylko może doinformować, bo kupiłem skrzynię od Corsy B 1.2 8V F10 pełen radości, że będzie pasować do mojej Corsy B 1.2 16V, gdyż tak zgodnie powiedzieliście, że będzie. A domyślcie się jakie było moje zdziwienie i "radość" gdy się okazało, że skrxzynia nie pasuje, bo 16V mają większe koło zamachowe, które się nie mieści do skrzyni 8V. W 16V jest większej średnicy miejsce na sprzęgło i koło zamachowe. Od 16V do 8V by pasowała, ale na odwrót nie.
Do tej pory uważałem, że Wasza pewnośc jest potwierdzona doświadczeniem, jednak się zawiodłem.
Pozdrawiam
temat dotryczy ogólnie skrzyń i zadałeś pytanie
STELMI pisze:1. Jaką mam skrzynię - CB 1.2 16V (bo nie widzę przetłoczenia z nazwą skrzyni)?
2. Jeżeli nie mam F15 to czy ona będzie pasować, bo mogę taką kupić z gwarancją, że jest dobra, pochodzi z Opla Tigry
3. Czy moje sprzęgło będzie pasować do skrzyni F15?
na co padły odpowiedzi:
-u Ciebie jest f13wr z gl.3.94
-pewnie masz F13 i Twoje sprzęgło będzie pasowac do F15

przypomnę, że wcześniej padały wypowiedzi
Pierdo....a f10 nawet do 14se nie podejdzie.... kto chce f10?? mam teraz dwie- oddam po cenie złomu!!!!!!!!!
i jedynie wypowiedż cursora mogła wprowadzić w błąd, ale kto się spodziewał, że pytając o f13 i f15 zrobisz krok w tył i weźmiesz f10???
STELMI pisze:Z góry dziękuję za odpowiedzi, komentarze typu: "opcja szukaj nie gryzie" itp. proszę pozostawić dla siebie.
zostawiłem to dla siebie, bo na forum był nawet przypadek opisany gdzie jedna f13 nie podeszła w miejsce drugiej f13 - nie wiem jak to mozliwe ale padła taka wypowiedź.

: 9 lut 2007, o 12:48
autor: kozzi
Staneq pisze:zeby dzialal licznik elektro nie potrzeba abs'u...
napewno? bo ja musze przejść z linki na elektroniczny, tylko nie mam czasu tego zrobić :-?
a raczej nie uśmiecha mi się szukanie piasty z abs`em :-?

: 9 lut 2007, o 13:27
autor: Staneq
wydaje mi sie ze napewno poniewaz po 97r kazda corsa ma licznik elektroniczny a abs mialy tylko lepsze wersje wiec w wiekszosci abs'u nie bylo a liczniki dzialaja...

zreszta pogrzeb w archiwum , jest watek o licznikach gdzie jest napisane nt impulsatorow etc

: 9 lut 2007, o 15:13
autor: kamiloooo
ja mam licznik elektroniczny i absa nie mam :oko:

: 9 lut 2007, o 15:14
autor: !markos
kamiloooo pisze:ja mam licznik elektroniczny i absa nie mam :oko:
ale nie napisales czy licznik dziala :-P

: 9 lut 2007, o 15:15
autor: kamiloooo
mam i dziala :-P

: 9 lut 2007, o 15:52
autor: AdamXXL
w epc jest impulsator z opisem, że dla wersji bez abs

: 9 lut 2007, o 19:51
autor: kozzi
też tak myślałem jak Ty Staneq, że nie potrzeba abs`u do licznika elektronicznego, ale ktoś w tym wątku wyzej napisała, że jest potrzebny i stąd moje pytanie :oko:
kurcze musze znaleść chwile czasu i wkońcu poskładać ten licznik u siebie, żeby działa :grin:

: 9 lut 2007, o 20:56
autor: STELMI
Dobra, przepraszam, ale zrozumcie, że miałem prawo być zły. Udało mi się całe szczęście oddać skrzynię, koszta jakie poniosłem to przełożenie + olej. Jednak nadal moja skrzynia to śmieć i muszę dalej szukać. Byłem dzisiaj z ciekawości w ASO, zanim wszedłem na forum i tam też mi nie powiedzieli którą dokładnie mam F13 bo były obydwie montowane w CB 1.2 16V. Zapytałem z czystej ciekawości o cenę zębatek, które na 100% mam popsute (po zdjęciu osłony te 2 co są na wierzchu, bez rozbierania dalej do mech. różnicowego) i krzyknęli za 2 zębatki 1020zł :0 Idzie wogóle takie rzeczy dostać poza ASO? Pytałem jak dotąd w jednym ze sklepów i twierdzili, że tylko ASO, jutro popytam dalej. Ale może znacie jakąś firmę co produkuje zębatki do Skrzyń?