Strona 5 z 6

: 16 lip 2005, o 10:54
autor: Marcin99
Bardzo ładnie to wygląda.
Mam nadzieje że będe następny, zestaw już akupiony i może nie którzy potępiliby to co robie ale założe na używanych tarczach (jeda sprawa kasa druga że te tarcze są w ok stanie).
W przyszłym tygodniu mam nadzieje żałożyć to się pochwale - Mike sprawdziłeś ? :)
Kilka fotek (w większym rozmiarze tutaj na forum MTK)
Obrazek

Tak wyglądają po czyszczeniu (to nie lakier :-D)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

: 16 lip 2005, o 11:09
autor: ZEDYO
Od czego te zaciski, bo sa jakies dziwne??? :zakrecony:

: 16 lip 2005, o 11:11
autor: Marcin99
ZEDYO pisze:Od czego te zaciski, bo sa jakies dziwne??? :zakrecony:
DZIWNE :-P
Od kadeta gsi ale nie ATE tylko DELCO :D

: 16 lip 2005, o 11:27
autor: YAQB
A ja mam pytanie troche z innej beczki - czy na takie zaciski da sie potem zalozyc dojazdowke?? BO butla LPG w bagazniku i pelne kolo 14" albo 15" to mi sie jakos nie widzi ...

: 16 lip 2005, o 11:40
autor: !markos
jesli bedzie plaska i minimum 14" to wejdzie.

rzeczywiscie dziwne te zaciski... :zakrecony:

: 16 lip 2005, o 11:52
autor: arts
w kadziu gsi byly dwa rodzaje zaciskow, ten z fotek ma takie smieszne klocuszki kwadratowe :lol:

: 16 lip 2005, o 22:08
autor: kozzi
niema różnicy czy to Ate czy Delco ważne jest to że hamują zajebiście :oko:
super zakupik Marcin gratuluje :)2

: 16 lip 2005, o 23:17
autor: Hiv
kozzi pisze:niema różnicy czy to Ate czy Delco ważne jest to że hamują zajebiście :oko:
super zakupik Marcin gratuluje :)2
Delco wygladaja jak powiekszone zaciski od seryjnej GSi ;)
ATE dziala na ciut innej zasadzie. Wedlug niektorych sprwniej ;)

Co do dojazdówki to żaden problem. Jesli siadzie ci kolo na przodzie to przekladasz tylne a dojazdowka na tył :-D Ja po zmiane zaciskow dalej wozilem zapas 13" ;)

: 17 lip 2005, o 00:17
autor: Marcin99
Może i śmieszne :P ale średnica tłoczka jest taka sama 52mm.
Klocki są rzeczywiście prawie kwadratowe - co do zarzutów o gorszą konstrukcje niż ATE to słyszałem że czasem zapiekają się tłoczki (zwłaszcza te 2 tulejki co dociskają drugi tłoczek - nie wiem jak się to fachowo nazywa bo nie jestem mechanikiem, ba nie jestem nawet inż. tylko nauczycielem :-P ).
Ale jak się będzie kontrolować na bieżąco zużycie klocków to wcale nie hamują gorzej.

Re: Heble 256x24

: 12 kwie 2010, o 21:20
autor: raffo
mam nadzieje, ze nie zabijecie mnie za odgrzebanie starego trupa :P

przyszła kolej i na mnie na tego moda :)
szukałem po wszystkich wątkach i się nie doczytałem, więc pytam :)

czym czyścić zaciski ?? na błysk ?? odtłuścić i oszlifować a później pomalować ??
czy muszę wyjmować tłoczek aby go sprawdzić ?? jak go wyjąć ??

we wszystkich wątkach o tej modyfikacji jest duużo innych tematów poruszonych a mało informacji praktycznych.
jak przyłożyłem nowe zaciski do starych to różnciy prawie nie widać w rozmiarze i z tego co widzę to drucik trzymający klocki powinien pasować od tych co aktualnie mam ??

i ostatnie pytanko - przewody hamulcowe - używać starych/aktualnych czy inwestować w nowe w oplocie (gdzie dostać) ??

i jeszcze jedno. na zaciskach są numery 977 na jednym a na drugim 978 lub 979 oraz na obydwu FN 54/24
zaraz pójde do garażu i sprawdzę konkret

Re: Heble 256x24

: 12 kwie 2010, o 21:30
autor: Hiv
Odgrzebałeś takiego trupa, że nawet ja dostałem po 4 latach info na mail :lol: i z ciekawości zajrzałem.
Dużo konkretów było na fotkach, sam wklejałem co gdzie i jak ale po takim czasie to już niewiele odnośników tutaj działa...

Jeśli nie widzisz różnicy między standardowymi heblami od corsy 1.2 czy 1.4 a tymi 256mm to chyba masz nie te co potrzeba ;)

Tak w skrócie to wszystko jest p&p - pasują śruby, przewody itd. Musisz tylko mieć nowy zestaw zacisków i tarcze.

Efekt murowany ;)

Re: Heble 256x24

: 12 kwie 2010, o 21:34
autor: Porszak
jak chcesz malowac to proponuje piasowac i malowac proszkowo.

tloczek mozna wypchnac cisnieniem powietrza, np z kompresora. tylko zabezpiecz jakas deska lub czym miekkim zacisk zeby tloczek mocno w niego nie strzelil. jak nie ma wżerów na powierzchni tloczka to jest dobry. nowe uszczelki i mozesz zakladac

Re: Heble 256x24

: 12 kwie 2010, o 21:35
autor: yuri1986
też kiedyś miałem ten dylemat :D i wymieniłem :D różnica jest znaczna :D
powiem Ci ze warto zmienić na większe :D

ja niestety kompresora nie miałem to wybiłem tłoczek za pomocą młotka i trzpienia. jak już raz ruszy tłoczek to już idzie gładko. zaciski i jarzmo były wypiaskowane i później pomalowałem srebrną farbą

tym bardziej tak jak kolega wyżej napisał ze wszystko pasuje :)

Re: Heble 256x24

: 12 kwie 2010, o 22:10
autor: raffo
hehe, no trup niezły :)
i zdjęcia nie działają :(

ja mam zdjęcia już, właśnie wróciłem z garażu.
wiec tak, oznaczenia:

CN 977
FN 52/24 L
KBA 60298

CN 978
FN 52/24 R
KBA 60298

średnica tłoczka 51mm - może taka być ??

załączam zdjecia (pewnie 4 lat nie potrzymają, ale...)
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: Heble 256x24

: 12 kwie 2010, o 23:09
autor: Hiv
Hmmm... Czy to nie są seryjne zaciski ATE od 1.2?

Re: Heble 256x24

: 12 kwie 2010, o 23:17
autor: raffo
tak wyglądają, nawet szczeline na samą tarczę mają powyżej 25-26mm
może wydają się małe bo ja aktualnie mam wentylowane 236.
a tak w ogóle to wyczytałem w którymś wątku tutaj, że klocków do 256używa się tych samych co do 236ek.
edit:
jutro zdejmę aktualne heble i pomierzę, bo może po prostu już mam ten mod :P ?

Re: Heble 256x24

: 12 kwie 2010, o 23:26
autor: Hiv
Odkopałem swoje stare fotki na komputerze(łza się w oku kręci...)
Faktycznie masz dobre zaciski. Różnica w stosunku do seryjnych 236 w budowie na oko jest kosmetyczna ale są identyczne jak w moim modzie.
Możesz śmiało zakładać ;)

U mnie wyglądało to tak:
przed
Obrazek

i po
Obrazek
Obrazek

Re: Heble 256x24

: 12 kwie 2010, o 23:28
autor: raffo
no to super :)
jestem już spokojny :)

znalazłem takie coś:
http://www.allegro.pl/item960981911_ope ... u_ham.html

"Zestaw naprawczy - reperaturka zacisku hamulca

firmy AUTOFREN SEINSA

wymiary:
Średnica 48,0 mm

przeznaczenie:
PRZÓD
system hamulcowy ATE
Marka / Model Rok budowy
OPEL - CALIBRA A - 2.0 i 06.90-07.97
OPEL - CALIBRA A - 2.0 i 4x4 06.90-07.97
OPEL - CALIBRA A - 2.0 i 16V 06.90-07.97
OPEL - CALIBRA A - 2.0 i 16V 4x4 06.90-07.97
OPEL - CALIBRA A - 2.0 i Turbo 4x4 03.92-07.97
OPEL - CALIBRA A - 2.5 i V6 04.93-07.97"

48mm ??
eeeeee?? nie za małe ??

no i ponowie pytanka:
1. a. klocki - czy takie same jak do 236 ??
1. b. klocki:
http://www.allegro.pl/item987124734_klo ... przod.html
"FIRMY ATE nr. 13.0460-7051.2"
ferodo DS2000 troche drogie są :/

2. sprężynki - podpasują te stare ?

3. upatrzyłem sobie już tarcze:
http://www.allegro.pl/item966520597_tar ... rsa_b.html
i czekam tylko na odp czym różnią się od:
http://www.allegro.pl/item966520602_tar ... ett_e.html

bo generalnie to te same tarcze wg specyfikacji.

-- Pn kwi 12, 2010 10:44 pm --

albo lepiej :?
http://www.moto.allegro.pl/item95269336 ... lanos.html

Re: Heble 256x24

: 13 kwie 2010, o 08:24
autor: -=kLaRi=-
256 mają tłoczki o średnicy 52mm ,pisze to nawet na zacisku :)

Re: Heble 256x24

: 13 kwie 2010, o 11:11
autor: RotkiV
jak ja regenerowałem swoje heble to w intercarsie kiupowałem caly komplet naprawczy i były te gumki na prowadnice zacisku, a ten zestaw z allegro cos ubogi.
i faktycznie jesli chodzi o tłoczki to mi chlopaki z IC mowili ze były dwa rodzaje tłoczków 48mm i 52mm

Re: Heble 256x24

: 13 kwie 2010, o 11:57
autor: Hiv
Oznaczenia wskazują na tłoczek 52mm ;)

Re: Heble 256x24

: 6 maja 2010, o 22:17
autor: raffo
no dobra Panowie :)
a czym się różnią zwykłe wentylowane ATE od wntylowanych ATE PowerDisc-ów ??
tylko tym, że są nacinane ??

Re: Heble 256x24

: 7 maja 2010, o 01:32
autor: marmi
Tym się różnią że są nacinane co ma dac trochę lepsze hamowanie....w pratyce nie odczuje się na drodze...

Re: Heble 256x24

: 7 maja 2010, o 08:26
autor: raffo
jeszcze jedno szybkie pytanko - możecie polecić jakiś warsztat w wawie i okolicach, w którym wypiaskują i pomalują proszkowo zaciski ?? :)

Re: Heble 256x24

: 7 maja 2010, o 10:49
autor: corsarz
raffo pisze:no dobra Panowie :)
a czym się różnią zwykłe wentylowane ATE od wntylowanych ATE PowerDisc-ów ??
tylko tym, że są nacinane ??
marmi pisze:Tym się różnią że są nacinane co ma dac trochę lepsze hamowanie....w pratyce nie odczuje się na drodze...
i tym że klocki napewno szybciej bedą się ścierać

Re: Heble 256x24

: 7 maja 2010, o 15:14
autor: -=kLaRi=-
Niekoniecznie...

Re: Heble 256x24

: 7 maja 2010, o 17:27
autor: corsarz
zależy to od klocków, ale kupując nie jakieś firmówki typu EBC, tylko mniej znaną - chińszczyznę, trzeba się z tym liczyć

Re: Heble 256x24

: 7 maja 2010, o 19:37
autor: raffo
raczej skusze sie na zestaw tarcze ATE + klocki ATE
ferodo DS2000 troche drogie są :/

Re: Heble 256x24

: 7 maja 2010, o 19:55
autor: przyciaga
raffo pisze:raczej skusze sie na zestaw tarcze ATE + klocki ATE
Ja jeżdze już na takim zestawie 12000 i jedno co powiem to : Nigdy więcej. Nastepnym razem kupię allegrowy zestaw tarcze brembo i klocki ferrodo, albo jeszcze lepiej podjadę do MIKODY :-P Mnie bardzo ten zestaw piszczy. Tzn ponoc to wina klocka (jakaś fabryczna niedoróbka) tak mi się o uszy obiło, ale o co dokładnie kaman to nie wiem. Wyczytałam że można to reklamować ale ja posiałam gdzieś paragon :-?

Re: Heble 256x24

: 7 maja 2010, o 20:16
autor: raffo
mikody to nie ta sama jakość co ATE, ale co kto lubi :)
troche poczytałem i jednym piszczy a innym nie, a poza tym jak będzie piszczeć to przynajmniej bedzie słychać, że hamuje :D