Strona 5 z 6
: 16 lip 2005, o 10:54
autor: Marcin99
Bardzo ładnie to wygląda.
Mam nadzieje że będe następny, zestaw już akupiony i może nie którzy potępiliby to co robie ale założe na używanych tarczach (jeda sprawa kasa druga że te tarcze są w ok stanie).
W przyszłym tygodniu mam nadzieje żałożyć to się pochwale - Mike sprawdziłeś ?
Kilka fotek (w większym rozmiarze
tutaj na forum MTK)
Tak wyglądają po czyszczeniu (to nie lakier

)

: 16 lip 2005, o 11:09
autor: ZEDYO
Od czego te zaciski, bo sa jakies dziwne???

: 16 lip 2005, o 11:11
autor: Marcin99
ZEDYO pisze:Od czego te zaciski, bo sa jakies dziwne???

DZIWNE
Od kadeta gsi ale nie ATE tylko DELCO

: 16 lip 2005, o 11:27
autor: YAQB
A ja mam pytanie troche z innej beczki - czy na takie zaciski da sie potem zalozyc dojazdowke?? BO butla LPG w bagazniku i pelne kolo 14" albo 15" to mi sie jakos nie widzi ...
: 16 lip 2005, o 11:40
autor: !markos
jesli bedzie plaska i minimum 14" to wejdzie.
rzeczywiscie dziwne te zaciski...

: 16 lip 2005, o 11:52
autor: arts
w kadziu gsi byly dwa rodzaje zaciskow, ten z fotek ma takie smieszne klocuszki kwadratowe

: 16 lip 2005, o 22:08
autor: kozzi
niema różnicy czy to Ate czy Delco ważne jest to że hamują zajebiście
super zakupik Marcin gratuluje

: 16 lip 2005, o 23:17
autor: Hiv
kozzi pisze:niema różnicy czy to Ate czy Delco ważne jest to że hamują zajebiście
super zakupik Marcin gratuluje

Delco wygladaja jak powiekszone zaciski od seryjnej GSi

ATE dziala na ciut innej zasadzie. Wedlug niektorych sprwniej
Co do dojazdówki to żaden problem. Jesli siadzie ci kolo na przodzie to przekladasz tylne a dojazdowka na tył

Ja po zmiane zaciskow dalej wozilem zapas 13"

: 17 lip 2005, o 00:17
autor: Marcin99
Może i śmieszne

ale średnica tłoczka jest taka sama 52mm.
Klocki są rzeczywiście prawie kwadratowe - co do zarzutów o gorszą konstrukcje niż ATE to słyszałem że czasem zapiekają się tłoczki (zwłaszcza te 2 tulejki co dociskają drugi tłoczek - nie wiem jak się to fachowo nazywa bo nie jestem mechanikiem, ba nie jestem nawet inż. tylko nauczycielem

).
Ale jak się będzie kontrolować na bieżąco zużycie klocków to wcale nie hamują gorzej.
Re: Heble 256x24
: 12 kwie 2010, o 21:20
autor: raffo
mam nadzieje, ze nie zabijecie mnie za odgrzebanie starego trupa
przyszła kolej i na mnie na tego moda

szukałem po wszystkich wątkach i się nie doczytałem, więc pytam
czym czyścić zaciski ?? na błysk ?? odtłuścić i oszlifować a później pomalować ??
czy muszę wyjmować tłoczek aby go sprawdzić ?? jak go wyjąć ??
we wszystkich wątkach o tej modyfikacji jest duużo innych tematów poruszonych a mało informacji praktycznych.
jak przyłożyłem nowe zaciski do starych to różnciy prawie nie widać w rozmiarze i z tego co widzę to drucik trzymający klocki powinien pasować od tych co aktualnie mam ??
i ostatnie pytanko - przewody hamulcowe - używać starych/aktualnych czy inwestować w nowe w oplocie (gdzie dostać) ??
i jeszcze jedno. na zaciskach są numery 977 na jednym a na drugim 978 lub 979 oraz na obydwu FN 54/24
zaraz pójde do garażu i sprawdzę konkret
Re: Heble 256x24
: 12 kwie 2010, o 21:30
autor: Hiv
Odgrzebałeś takiego trupa, że nawet ja dostałem po 4 latach info na mail

i z ciekawości zajrzałem.
Dużo konkretów było na fotkach, sam wklejałem co gdzie i jak ale po takim czasie to już niewiele odnośników tutaj działa...
Jeśli nie widzisz różnicy między standardowymi heblami od corsy 1.2 czy 1.4 a tymi 256mm to chyba masz nie te co potrzeba
Tak w skrócie to wszystko jest p&p - pasują śruby, przewody itd. Musisz tylko mieć nowy zestaw zacisków i tarcze.
Efekt murowany

Re: Heble 256x24
: 12 kwie 2010, o 21:34
autor: Porszak
jak chcesz malowac to proponuje piasowac i malowac proszkowo.
tloczek mozna wypchnac cisnieniem powietrza, np z kompresora. tylko zabezpiecz jakas deska lub czym miekkim zacisk zeby tloczek mocno w niego nie strzelil. jak nie ma wżerów na powierzchni tloczka to jest dobry. nowe uszczelki i mozesz zakladac
Re: Heble 256x24
: 12 kwie 2010, o 21:35
autor: yuri1986
też kiedyś miałem ten dylemat

i wymieniłem

różnica jest znaczna
powiem Ci ze warto zmienić na większe
ja niestety kompresora nie miałem to wybiłem tłoczek za pomocą młotka i trzpienia. jak już raz ruszy tłoczek to już idzie gładko. zaciski i jarzmo były wypiaskowane i później pomalowałem srebrną farbą
tym bardziej tak jak kolega wyżej napisał ze wszystko pasuje

Re: Heble 256x24
: 12 kwie 2010, o 22:10
autor: raffo
hehe, no trup niezły

i zdjęcia nie działają
ja mam zdjęcia już, właśnie wróciłem z garażu.
wiec tak, oznaczenia:
CN 977
FN 52/24 L
KBA 60298
CN 978
FN 52/24 R
KBA 60298
średnica tłoczka 51mm - może taka być ??
załączam zdjecia (pewnie 4 lat nie potrzymają, ale...)

Re: Heble 256x24
: 12 kwie 2010, o 23:09
autor: Hiv
Hmmm... Czy to nie są seryjne zaciski ATE od 1.2?
Re: Heble 256x24
: 12 kwie 2010, o 23:17
autor: raffo
tak wyglądają, nawet szczeline na samą tarczę mają powyżej 25-26mm
może wydają się małe bo ja aktualnie mam wentylowane 236.
a tak w ogóle to wyczytałem w którymś wątku tutaj, że klocków do 256używa się tych samych co do 236ek.
edit:
jutro zdejmę aktualne heble i pomierzę, bo może po prostu już mam ten mod

?
Re: Heble 256x24
: 12 kwie 2010, o 23:26
autor: Hiv
Odkopałem swoje stare fotki na komputerze(łza się w oku kręci...)
Faktycznie masz dobre zaciski. Różnica w stosunku do seryjnych 236 w budowie na oko jest kosmetyczna ale są identyczne jak w moim modzie.
Możesz śmiało zakładać
U mnie wyglądało to tak:
przed
i po

Re: Heble 256x24
: 12 kwie 2010, o 23:28
autor: raffo
no to super

jestem już spokojny
znalazłem takie coś:
http://www.allegro.pl/item960981911_ope ... u_ham.html
"Zestaw naprawczy - reperaturka zacisku hamulca
firmy AUTOFREN SEINSA
wymiary:
Średnica 48,0 mm
przeznaczenie:
PRZÓD
system hamulcowy ATE
Marka / Model Rok budowy
OPEL - CALIBRA A - 2.0 i 06.90-07.97
OPEL - CALIBRA A - 2.0 i 4x4 06.90-07.97
OPEL - CALIBRA A - 2.0 i 16V 06.90-07.97
OPEL - CALIBRA A - 2.0 i 16V 4x4 06.90-07.97
OPEL - CALIBRA A - 2.0 i Turbo 4x4 03.92-07.97
OPEL - CALIBRA A - 2.5 i V6 04.93-07.97"
48mm ??
eeeeee?? nie za małe ??
no i ponowie pytanka:
1. a. klocki - czy takie same jak do 236 ??
1. b. klocki:
http://www.allegro.pl/item987124734_klo ... przod.html
"FIRMY ATE nr. 13.0460-7051.2"
ferodo DS2000 troche drogie są
2. sprężynki - podpasują te stare ?
3. upatrzyłem sobie już tarcze:
http://www.allegro.pl/item966520597_tar ... rsa_b.html
i czekam tylko na odp czym różnią się od:
http://www.allegro.pl/item966520602_tar ... ett_e.html
bo generalnie to te same tarcze wg specyfikacji.
-- Pn kwi 12, 2010 10:44 pm --
albo lepiej :?
http://www.moto.allegro.pl/item95269336 ... lanos.html
Re: Heble 256x24
: 13 kwie 2010, o 08:24
autor: -=kLaRi=-
256 mają tłoczki o średnicy 52mm ,pisze to nawet na zacisku

Re: Heble 256x24
: 13 kwie 2010, o 11:11
autor: RotkiV
jak ja regenerowałem swoje heble to w intercarsie kiupowałem caly komplet naprawczy i były te gumki na prowadnice zacisku, a ten zestaw z allegro cos ubogi.
i faktycznie jesli chodzi o tłoczki to mi chlopaki z IC mowili ze były dwa rodzaje tłoczków 48mm i 52mm
Re: Heble 256x24
: 13 kwie 2010, o 11:57
autor: Hiv
Oznaczenia wskazują na tłoczek 52mm

Re: Heble 256x24
: 6 maja 2010, o 22:17
autor: raffo
no dobra Panowie

a czym się różnią zwykłe wentylowane ATE od wntylowanych ATE PowerDisc-ów ??
tylko tym, że są nacinane ??
Re: Heble 256x24
: 7 maja 2010, o 01:32
autor: marmi
Tym się różnią że są nacinane co ma dac trochę lepsze hamowanie....w pratyce nie odczuje się na drodze...
Re: Heble 256x24
: 7 maja 2010, o 08:26
autor: raffo
jeszcze jedno szybkie pytanko - możecie polecić jakiś warsztat w wawie i okolicach, w którym wypiaskują i pomalują proszkowo zaciski ??

Re: Heble 256x24
: 7 maja 2010, o 10:49
autor: corsarz
raffo pisze:no dobra Panowie

a czym się różnią zwykłe wentylowane ATE od wntylowanych ATE PowerDisc-ów ??
tylko tym, że są nacinane ??
marmi pisze:Tym się różnią że są nacinane co ma dac trochę lepsze hamowanie....w pratyce nie odczuje się na drodze...
i tym że klocki napewno szybciej bedą się ścierać
Re: Heble 256x24
: 7 maja 2010, o 15:14
autor: -=kLaRi=-
Niekoniecznie...
Re: Heble 256x24
: 7 maja 2010, o 17:27
autor: corsarz
zależy to od klocków, ale kupując nie jakieś firmówki typu EBC, tylko mniej znaną - chińszczyznę, trzeba się z tym liczyć
Re: Heble 256x24
: 7 maja 2010, o 19:37
autor: raffo
raczej skusze sie na zestaw tarcze ATE + klocki ATE
ferodo DS2000 troche drogie są

Re: Heble 256x24
: 7 maja 2010, o 19:55
autor: przyciaga
raffo pisze:raczej skusze sie na zestaw tarcze ATE + klocki ATE
Ja jeżdze już na takim zestawie 12000 i jedno co powiem to :
Nigdy więcej. Nastepnym razem kupię allegrowy zestaw tarcze brembo i klocki ferrodo, albo jeszcze lepiej podjadę do MIKODY

Mnie bardzo ten zestaw piszczy. Tzn ponoc to wina klocka (jakaś fabryczna niedoróbka) tak mi się o uszy obiło, ale o co dokładnie kaman to nie wiem. Wyczytałam że można to reklamować ale ja posiałam gdzieś paragon

Re: Heble 256x24
: 7 maja 2010, o 20:16
autor: raffo
mikody to nie ta sama jakość co ATE, ale co kto lubi

troche poczytałem i jednym piszczy a innym nie, a poza tym jak będzie piszczeć to przynajmniej bedzie słychać, że hamuje
