Jakie amortyzatory wybrać?
-
- Post Mistrz
- Posty: 2523
- Rejestracja: 23 cze 2002, o 12:56
- Lokalizacja: Legionowo
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
ja mam power techa - normalna cena 390 eurokamiloooo pisze:to jest nowiutka zawiecha niemieckiej firmy Cupline 60/40 a druga jest Supersporta 75/40 doladnych parametrow nie znamqomo pisze:
jakies konkrety? ja ku7pilem taniej
jakie kupiles taniej?? :0
nowe - 1tys km przebiegu...zajebiscie twarde
dobre to prawie jak wlozyc 2.0LET za 1tysarts pisze:nie ma co sie licytowac na ceny bo mozna kupic taniej gwinta, ale co z tego jak moze sie okazac szrotem
corsa A & Audi S3
-
- Weteran
- Posty: 1141
- Rejestracja: 9 maja 2004, o 22:35
- Lokalizacja: Śląskie
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
ja WIEM !!!!
WIEM !!!
WIEM !!!
Dzis bylem a ASo i pytalem co trzeba wg nich zmienic w zawieszeniu przy wymianie sprężyn.
Gość pokazał mi na kompie w programie czym się różni zawiecha w moim 1,0 od GSI.
W sumie sam nie był pewien więc porównywaliśmy, otórz...niczym
tzn. oprócz tego co już wymieniłes, gumy, dystanse pod sprężyny wszystko to samo.
Jest coś takiego jak stabilizator na z zestawu na złe drogi - 18 mm średnicy zamiast 17 mm jak w serii i jeszcze stabilizatory 22 mm ale to już hardcore i gość z ASo mówił, że jescze takiego czegoś nie spotkał w ich samochodach...
WIEM !!!
WIEM !!!
Dzis bylem a ASo i pytalem co trzeba wg nich zmienic w zawieszeniu przy wymianie sprężyn.
Gość pokazał mi na kompie w programie czym się różni zawiecha w moim 1,0 od GSI.
W sumie sam nie był pewien więc porównywaliśmy, otórz...niczym
tzn. oprócz tego co już wymieniłes, gumy, dystanse pod sprężyny wszystko to samo.
Jest coś takiego jak stabilizator na z zestawu na złe drogi - 18 mm średnicy zamiast 17 mm jak w serii i jeszcze stabilizatory 22 mm ale to już hardcore i gość z ASo mówił, że jescze takiego czegoś nie spotkał w ich samochodach...
- Szwagier
- Weteran
- Posty: 1053
- Rejestracja: 15 lis 2002, o 09:13
- Lokalizacja: Białystok
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
W corsie A gsi i pozostalych A-amortyzatory sa takie same i z przodu i z tylu,sprezyny sa jedynie krotsze i twardsze w gsi.Sprawdzalem w zaprzyjaznionym sklepie-katalog Delphi i F-K (w katalogu ALKO podaja ze inne sa i z tylu i z przodu).Ciekawostka jest ze tylne amorki sa takie same jak w Tigrze.Hiv pisze:Hiv pisze:Hiv pisze:Czyli GSi ma takie samo zawieszenie jak np. 1.0???? Tylko ze amorki gazowe??
?????????????????????????????????????????????????????????????????????/
Jak zwykle rozkręciłem temat i gdzieś nie mogę się odpowiedzi doszukać...
Corsa odeszla...jak ja mowie zmienila miejsce zamieszkania
- endo
- Post Mistrz
- Posty: 2343
- Rejestracja: 25 sie 2003, o 21:34
- Lokalizacja: warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Czyli wynika, ze mozna zalozyc krotsze sprezyny do seryjnych amorow?? Robi sie ciekawa zagadka bo ostatnio rozmawialem z kolesiem pracujacym w firmie tuningowej i on tez twierdzil, ze do -40mm mozna zalozyc.. Ja do tej pory uwazalem, ze nie, ale teraz znowu naszly mnie watpliwosciSzwagier pisze:W corsie A gsi i pozostalych A-amortyzatory sa takie same i z przodu i z tylu,sprezyny sa jedynie krotsze i twardsze w gsi.
Blue Corsa
koni kit on board
koni kit on board
-
- Weteran
- Posty: 1141
- Rejestracja: 9 maja 2004, o 22:35
- Lokalizacja: Śląskie
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
krótsze springi sam bym zalożyl do seryjnych amorków, ale...
zastanawiam sie nad koniecznoscia zmiany innych elementów włąsnie taki chaj gumy (markos cos o tym pisal), dokładka ropórek przód i tył, no dystanse pod sprężyny i pewnie jeszcze pare innych pierdół.
ciekawi mnie tez kwestia jak to sie ma do reszty samochodu. czy założenie takich sprężyn i utwardzenie zawiechy nie grozi pekniecami lakiery i karoserii, szybszym zużywaniem sie jakichs innych elementów...
zastanawiam sie nad koniecznoscia zmiany innych elementów włąsnie taki chaj gumy (markos cos o tym pisal), dokładka ropórek przód i tył, no dystanse pod sprężyny i pewnie jeszcze pare innych pierdół.
ciekawi mnie tez kwestia jak to sie ma do reszty samochodu. czy założenie takich sprężyn i utwardzenie zawiechy nie grozi pekniecami lakiery i karoserii, szybszym zużywaniem sie jakichs innych elementów...
- cyberpooh
- Weteran
- Posty: 1186
- Rejestracja: 15 lut 2002, o 00:00
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
moze bez przesady z tymi peknieciami karoseri, ale napewno szybciej pojawia sie trzeszace plastiki itd
Post powered by E46 150KM 330Nm Before:CB 1.4 16V 90KM
Bazy danych ... Ekstranet, Intranet, Aplikacje bazodanowe
STOP Ciotom Drogowym
Bazy danych ... Ekstranet, Intranet, Aplikacje bazodanowe
STOP Ciotom Drogowym
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
@Kurbat poszedl mail
jesli chodzi o seryjne amorki i krotsze sprezyny to kwestia jest wg, mnie jedna. co ma powiedziec sprzedawca, ktoremu zalezy na sprzedazy?? jak pojedziesz(nie zwracam sie do nikogo konkretnego) do sklepu z zamiarem kupna sprezyn za 600pln a pan powie ze do nich musisz jeszcze dokupic amorki za min. 1500pln to co? kupujesz? wszyscy sprzedawcy mowia to samo ze do 40 mm mozna. ja tez najpierw kupilem sprezyna najpierw bo nie bylo mnie stac zeby wylozyc 3000pln(tyle wychodzi) na zawias,a le po 15 tys km nie dalo sie jezdzic bo auto podskakiwalo na kazdej nierownosci jak ping pong-masakra. nie sluchac tez glupot ze wystarczy sztywniejsze amorki kupic!! DO KROTSZYCH SPREZYN, KROTSZE AMORKI!!! jesli chodzi o koni, po milionach telefonow i szperaniu w necie dowiedzialem sie ze (jesli chodzi o KONI-podkreslam;-)) seria zolta to sztywniejsze zamienniki o seryjnej dlugosci, do obnizenia do 40mm stosuje sie amorki krotsze oznaczone SP20, a do obnizenia wiekszego od 40mm serie SPD50
jesli chodzi o seryjne amorki i krotsze sprezyny to kwestia jest wg, mnie jedna. co ma powiedziec sprzedawca, ktoremu zalezy na sprzedazy?? jak pojedziesz(nie zwracam sie do nikogo konkretnego) do sklepu z zamiarem kupna sprezyn za 600pln a pan powie ze do nich musisz jeszcze dokupic amorki za min. 1500pln to co? kupujesz? wszyscy sprzedawcy mowia to samo ze do 40 mm mozna. ja tez najpierw kupilem sprezyna najpierw bo nie bylo mnie stac zeby wylozyc 3000pln(tyle wychodzi) na zawias,a le po 15 tys km nie dalo sie jezdzic bo auto podskakiwalo na kazdej nierownosci jak ping pong-masakra. nie sluchac tez glupot ze wystarczy sztywniejsze amorki kupic!! DO KROTSZYCH SPREZYN, KROTSZE AMORKI!!! jesli chodzi o koni, po milionach telefonow i szperaniu w necie dowiedzialem sie ze (jesli chodzi o KONI-podkreslam;-)) seria zolta to sztywniejsze zamienniki o seryjnej dlugosci, do obnizenia do 40mm stosuje sie amorki krotsze oznaczone SP20, a do obnizenia wiekszego od 40mm serie SPD50
- kamiloooo
- Post Mistrz
- Posty: 2168
- Rejestracja: 11 lip 2004, o 17:45
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Koszalin
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Kontakt:
Z tego co wiem ja to przez wlozenie sportowych sprezyn zyskuje sie jedynie na wysokosci auta a traci bardzo na komforcie jazdy. :0 W takim polaczeniu jest najgorsza charakterystyka zawiechy (sportowe springi+zwykle amory). Ale stosuje sie takie rozwiazenie kosztem komfortu. Do seryjnego amorka mozna wlozyc max sprezyne -40mm zeby wszystko bylo jak ma byc. Powyzej sprezyna jest zbyt krotka i lata w amortyzatorze. Mialem ostatni taki przypadek: chcialem wlozyc -60mm do seryjnych amorow i byly za krotkie ok 4-5 cm.
Ostatnio zmieniony 29 lip 2004, o 20:17 przez kamiloooo, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Weteran
- Posty: 1141
- Rejestracja: 9 maja 2004, o 22:35
- Lokalizacja: Śląskie
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
@proszak dzieki
3000 ... ja tak tez podliczylem - troche mniej moze.
ale jesli sprezyny, amory, rozporki, stabilizatory, gumy itp. + wymiana wszystkiego i ustawienie to tyle chyba wyjdzie.
dzis jeszcze raz w aso bylem i po glebszym badaniu spraw ze zmiana zawiechy dowiedzialem sie, ze niestety poleci mi gwarancja : wszelkie stuki, luzy (przekladnia, wahacze, nawet opadniete drzwi :0 ) moga zwalic na twarda zawieche i w sumie gwarancja pozostanie jedynie na silnik.
to mnie zmartwilo - stawia to pod duzym znakiem zapytania wymiane zawiechy u mnie. gwarancji mam jeszcze rok na auto.
na razie najwyzej skompletuje sobie wszystko a jak minie gwarancja bede juz przygotowany do zmiany
a co sadzicie o sprezynach enzo ? to chyba nowosc ...
3000 ... ja tak tez podliczylem - troche mniej moze.
ale jesli sprezyny, amory, rozporki, stabilizatory, gumy itp. + wymiana wszystkiego i ustawienie to tyle chyba wyjdzie.
dzis jeszcze raz w aso bylem i po glebszym badaniu spraw ze zmiana zawiechy dowiedzialem sie, ze niestety poleci mi gwarancja : wszelkie stuki, luzy (przekladnia, wahacze, nawet opadniete drzwi :0 ) moga zwalic na twarda zawieche i w sumie gwarancja pozostanie jedynie na silnik.
to mnie zmartwilo - stawia to pod duzym znakiem zapytania wymiane zawiechy u mnie. gwarancji mam jeszcze rok na auto.
na razie najwyzej skompletuje sobie wszystko a jak minie gwarancja bede juz przygotowany do zmiany
a co sadzicie o sprezynach enzo ? to chyba nowosc ...
-
- Forum Master
- Posty: 4329
- Rejestracja: 9 cze 2001, o 02:00
- Lokalizacja: WPR ............
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
enzo to chyba sych, jeszcze nie zauwazylem zeby ktokolwiek zachwalal te sprezyny, jesli chcesz skompletowac zawieche za 3000 to nad enzo nawet nie ma co sie zastanawiac, na Twoim miejscu wziol bym pod uwage dosiadczenia innych uztkownikow z forum i zakupil eibacha kompromis na polskie drogi, a do tego odpowiednie amorki
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
Kamilooo no wlasnie mowie ze takie twierdzenie o marketing sprzedawców. przejedz 15kkm na springach 40mm i serii amorach i powiedz jak sie jezdzi. mowie to z doswiadczenia.kamiloooo pisze: Do seryjnego amorka mozna wlozyc max sprezyne -40mm zeby wszystko bylo jak ma byc.
1500 za kit? mowisz o nowym czy uzywce Arts?
ktos moze wie ile kosztowal spax Markosa(amory i springi tylko)???
kity zazwyczaj wychodza taniej. ja rzucilem te 3 kawalki troszke na wyrost sory. jak policze dokladniej to mnie weitec i koni kosztowal ok.2500(czekam tylko na amory do tylu. co ciekawe podobno sie robia bo byly na tyle nietypowy zamowieniem chociz nie wiem co jest nietypowego a amorkach na tyl??)
Enzo wogole pierwsze slysze chyba do Ciebie Kurbat o tej firmi wiec tak jak powiedzial Arts --> EIBACH
-
- Forum Master
- Posty: 4329
- Rejestracja: 9 cze 2001, o 02:00
- Lokalizacja: WPR ............
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
mnie waitec kosztowal niecale 1500 NOWY!!! oczywiscie kit
jezdze na nim dwa lata i nie mam powodow do nazekania... no moze po za tym ze nadal jest za wysoko!!!! przez ten okres zapewne mam troche gumek do wymiany ... polecam gotowe kity tansze i pewne ze bedzie dobzrez ze soba wszystko pracowalo , za 3 kola to pokusil bym sie o gwinta
jezdze na nim dwa lata i nie mam powodow do nazekania... no moze po za tym ze nadal jest za wysoko!!!! przez ten okres zapewne mam troche gumek do wymiany ... polecam gotowe kity tansze i pewne ze bedzie dobzrez ze soba wszystko pracowalo , za 3 kola to pokusil bym sie o gwinta