Jakie amortyzatory wybrać?

Wszystkie informacje o elementach zawieszenia Corsy B.
ODPOWIEDZ
arts
Forum Master
Posty: 4329
Rejestracja: 9 cze 2001, o 02:00
Lokalizacja: WPR ............
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: arts »

nie ma co sie licytowac na ceny bo mozna kupic taniej gwinta, ale co z tego jak moze sie okazac szrotem :oko:
Awatar użytkownika
kamiloooo
Post Mistrz
Posty: 2168
Rejestracja: 11 lip 2004, o 17:45
Imię: Kamil
Lokalizacja: Koszalin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: kamiloooo »

arts pisze:nie ma co sie licytowac na ceny bo mozna kupic taniej gwinta, ale co z tego jak moze sie okazac szrotem :oko:
taniej gwinta?? :grin:
Obrazek
qomo
Post Mistrz
Posty: 2523
Rejestracja: 23 cze 2002, o 12:56
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: qomo »

kamiloooo pisze:
qomo pisze:
jakies konkrety? ja ku7pilem taniej :grin:
to jest nowiutka zawiecha niemieckiej firmy Cupline 60/40 a druga jest Supersporta 75/40 :grin: doladnych parametrow nie znam :-(

jakie kupiles taniej?? :0
ja mam power techa - normalna cena 390 euro :grin:

nowe - 1tys km przebiegu...zajebiscie twarde :grin:
arts pisze:nie ma co sie licytowac na ceny bo mozna kupic taniej gwinta, ale co z tego jak moze sie okazac szrotem :oko:
dobre :grin: to prawie jak wlozyc 2.0LET za 1tys :grin:
corsa A & Audi S3
Obrazek
ThomasTsT
Nowy
Posty: 438
Rejestracja: 12 cze 2004, o 13:44
Lokalizacja: Łodz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: ThomasTsT »

A co sadzicie o DELPHI?? ja mam takie nowe do kupienia w intercarsie za 4000zł,,,
ThomasTsT
Nowy
Posty: 438
Rejestracja: 12 cze 2004, o 13:44
Lokalizacja: Łodz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: ThomasTsT »

QRDE pomyliło mi sie chodziło mi o 400zł :-D
qomo
Post Mistrz
Posty: 2523
Rejestracja: 23 cze 2002, o 12:56
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: qomo »

ThomasTsT pisze:QRDE pomyliło mi sie chodziło mi o 400zł :-D
hymm delphi nie robi raczej nic sportowego....
corsa A & Audi S3
Obrazek
Awatar użytkownika
Hiv
Weteran
Posty: 1447
Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Hiv »

Delphi w ogóle robi z dupy wszystko... :-?
Może znów corsa...
qomo
Post Mistrz
Posty: 2523
Rejestracja: 23 cze 2002, o 12:56
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: qomo »

z delphaja lepsze amorki ta sa tylko na systyemie de carbon...

de carbon comfort - do limuzyn

i de carbon performance do limuzyn i aut 4x4

dodam ze de carbon to jest typ budowy amorkow
corsa A & Audi S3
Obrazek
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Post autor: Porszak »

Delphi robi zawiasy do sportu, ale u nas niedostepne
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
ThomasTsT
Nowy
Posty: 438
Rejestracja: 12 cze 2004, o 13:44
Lokalizacja: Łodz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: ThomasTsT »

Byłem dzis w intercarsie... za amory Sahsa na tył 120zł... za przednie 200zł/szt... myslałem zeby moze z przodu załozyc derlphi a na tył sahsa??
Awatar użytkownika
Hiv
Weteran
Posty: 1447
Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Hiv »

Te sachsy za 200 to zwyklutkie....
Za 230 bedziesz mial BOGI-SACHS to juz cos lepszego.
A ja polecam al-ko, sam niedlugo sobie takie sprawie :oko:
U mnie po 185 :0
JA mam z tyłu delphi... i uważam że są z d... Też zmieniam na al-ko :-D
Może znów corsa...
Awatar użytkownika
Hiv
Weteran
Posty: 1447
Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Hiv »

Hiv pisze:
Hiv pisze:Czyli GSi ma takie samo zawieszenie jak np. 1.0???? Tylko ze amorki gazowe??


?????????????????????????????????????????????????????????????????????/

Jak zwykle rozkręciłem temat i gdzieś nie mogę się odpowiedzi doszukać...
Może znów corsa...
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Post autor: Porszak »

Hiv pisze:
Hiv pisze:
Hiv pisze:Czyli GSi ma takie samo zawieszenie jak np. 1.0???? Tylko ze amorki gazowe??


?????????????????????????????????????????????????????????????????????/

Jak zwykle rozkręciłem temat i gdzieś nie mogę się odpowiedzi doszukać...
Panieee widocznie nikt nie wii :-P
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
Hiv
Weteran
Posty: 1447
Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Hiv »

Porszak pisze:
Hiv pisze:
Hiv pisze:

?????????????????????????????????????????????????????????????????????/

Jak zwykle rozkręciłem temat i gdzieś nie mogę się odpowiedzi doszukać...
Panieee widocznie nikt nie wii :-P

Noooooo...
Chyba....
Może znów corsa...
Kurbat
Weteran
Posty: 1141
Rejestracja: 9 maja 2004, o 22:35
Lokalizacja: Śląskie
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Kurbat »

ja WIEM !!!!
WIEM !!!
WIEM !!!

Dzis bylem a ASo i pytalem co trzeba wg nich zmienic w zawieszeniu przy wymianie sprężyn.
Gość pokazał mi na kompie w programie czym się różni zawiecha w moim 1,0 od GSI.
W sumie sam nie był pewien więc porównywaliśmy, otórz...niczym :)
tzn. oprócz tego co już wymieniłes, gumy, dystanse pod sprężyny wszystko to samo.
Jest coś takiego jak stabilizator na z zestawu na złe drogi - 18 mm średnicy zamiast 17 mm jak w serii i jeszcze stabilizatory 22 mm ale to już hardcore i gość z ASo mówił, że jescze takiego czegoś nie spotkał w ich samochodach...


:oko:
Awatar użytkownika
Hiv
Weteran
Posty: 1447
Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Hiv »

Hmm... To ciekawe...

Dzięki :oko:
Może znów corsa...
Awatar użytkownika
Szwagier
Weteran
Posty: 1053
Rejestracja: 15 lis 2002, o 09:13
Lokalizacja: Białystok
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Szwagier »

Hiv pisze:
Hiv pisze:
Hiv pisze:Czyli GSi ma takie samo zawieszenie jak np. 1.0???? Tylko ze amorki gazowe??


?????????????????????????????????????????????????????????????????????/

Jak zwykle rozkręciłem temat i gdzieś nie mogę się odpowiedzi doszukać...
W corsie A gsi i pozostalych A-amortyzatory sa takie same i z przodu i z tylu,sprezyny sa jedynie krotsze i twardsze w gsi.Sprawdzalem w zaprzyjaznionym sklepie-katalog Delphi i F-K (w katalogu ALKO podaja ze inne sa i z tylu i z przodu).Ciekawostka jest ze tylne amorki sa takie same jak w Tigrze.
Obrazek
Corsa odeszla...jak ja mowie zmienila miejsce zamieszkania
qomo
Post Mistrz
Posty: 2523
Rejestracja: 23 cze 2002, o 12:56
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: qomo »

a to dziwne bo ja w aktalogach mama ze sprezyny sa te same a amorki inne
corsa A & Audi S3
Obrazek
Awatar użytkownika
endo
Post Mistrz
Posty: 2343
Rejestracja: 25 sie 2003, o 21:34
Lokalizacja: warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: endo »

Szwagier pisze:W corsie A gsi i pozostalych A-amortyzatory sa takie same i z przodu i z tylu,sprezyny sa jedynie krotsze i twardsze w gsi.
Czyli wynika, ze mozna zalozyc krotsze sprezyny do seryjnych amorow?? Robi sie ciekawa zagadka bo ostatnio rozmawialem z kolesiem pracujacym w firmie tuningowej i on tez twierdzil, ze do -40mm mozna zalozyc.. Ja do tej pory uwazalem, ze nie, ale teraz znowu naszly mnie watpliwosci :)
:)12 Blue Corsa :)12
:)7 koni kit on board
Obrazek
Kurbat
Weteran
Posty: 1141
Rejestracja: 9 maja 2004, o 22:35
Lokalizacja: Śląskie
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Kurbat »

krótsze springi sam bym zalożyl do seryjnych amorków, ale...
zastanawiam sie nad koniecznoscia zmiany innych elementów włąsnie taki chaj gumy (markos cos o tym pisal), dokładka ropórek przód i tył, no dystanse pod sprężyny i pewnie jeszcze pare innych pierdół.

ciekawi mnie tez kwestia jak to sie ma do reszty samochodu. czy założenie takich sprężyn i utwardzenie zawiechy nie grozi pekniecami lakiery i karoserii, szybszym zużywaniem sie jakichs innych elementów...
Awatar użytkownika
cyberpooh
Weteran
Posty: 1186
Rejestracja: 15 lut 2002, o 00:00
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: cyberpooh »

moze bez przesady z tymi peknieciami karoseri, ale napewno szybciej pojawia sie trzeszace plastiki itd :)
Post powered by E46 150KM 330Nm :D Before:CB 1.4 16V 90KM
Bazy danych ... Ekstranet, Intranet, Aplikacje bazodanowe

STOP Ciotom Drogowym
Kurbat
Weteran
Posty: 1141
Rejestracja: 9 maja 2004, o 22:35
Lokalizacja: Śląskie
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Kurbat »

plastiki luz - wazne zeby sie kupy wszystko trzymalo

a co oprocz sprezym byscie radzili wymienic?
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Post autor: Porszak »

@Kurbat poszedl mail

jesli chodzi o seryjne amorki i krotsze sprezyny to kwestia jest wg, mnie jedna. co ma powiedziec sprzedawca, ktoremu zalezy na sprzedazy?? jak pojedziesz(nie zwracam sie do nikogo konkretnego) do sklepu z zamiarem kupna sprezyn za 600pln a pan powie ze do nich musisz jeszcze dokupic amorki za min. 1500pln to co? kupujesz? wszyscy sprzedawcy mowia to samo ze do 40 mm mozna. ja tez najpierw kupilem sprezyna najpierw bo nie bylo mnie stac zeby wylozyc 3000pln(tyle wychodzi) na zawias,a le po 15 tys km nie dalo sie jezdzic bo auto podskakiwalo na kazdej nierownosci jak ping pong-masakra. nie sluchac tez glupot ze wystarczy sztywniejsze amorki kupic!! DO KROTSZYCH SPREZYN, KROTSZE AMORKI!!! jesli chodzi o koni, po milionach telefonow i szperaniu w necie dowiedzialem sie ze (jesli chodzi o KONI-podkreslam;-)) seria zolta to sztywniejsze zamienniki o seryjnej dlugosci, do obnizenia do 40mm stosuje sie amorki krotsze oznaczone SP20, a do obnizenia wiekszego od 40mm serie SPD50
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
kamiloooo
Post Mistrz
Posty: 2168
Rejestracja: 11 lip 2004, o 17:45
Imię: Kamil
Lokalizacja: Koszalin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: kamiloooo »

Z tego co wiem ja to przez wlozenie sportowych sprezyn zyskuje sie jedynie na wysokosci auta a traci bardzo na komforcie jazdy. :0 W takim polaczeniu jest najgorsza charakterystyka zawiechy (sportowe springi+zwykle amory). Ale stosuje sie takie rozwiazenie kosztem komfortu. Do seryjnego amorka mozna wlozyc max sprezyne -40mm zeby wszystko bylo jak ma byc. Powyzej sprezyna jest zbyt krotka i lata w amortyzatorze. Mialem ostatni taki przypadek: chcialem wlozyc -60mm do seryjnych amorow i byly za krotkie ok 4-5 cm. :grin: :-D :-D :-P :-P
Ostatnio zmieniony 29 lip 2004, o 20:17 przez kamiloooo, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
arts
Forum Master
Posty: 4329
Rejestracja: 9 cze 2001, o 02:00
Lokalizacja: WPR ............
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: arts »

3000 :0 :0 :0 to juz profi .. mozna za polowe tego kupic kit i rowniez byc zadowolonym :oko:
Kurbat
Weteran
Posty: 1141
Rejestracja: 9 maja 2004, o 22:35
Lokalizacja: Śląskie
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Kurbat »

@proszak dzieki :-D

3000 ... ja tak tez podliczylem - troche mniej moze.
ale jesli sprezyny, amory, rozporki, stabilizatory, gumy itp. + wymiana wszystkiego i ustawienie to tyle chyba wyjdzie.

dzis jeszcze raz w aso bylem i po glebszym badaniu spraw ze zmiana zawiechy dowiedzialem sie, ze niestety poleci mi gwarancja : wszelkie stuki, luzy (przekladnia, wahacze, nawet opadniete drzwi :0 ) moga zwalic na twarda zawieche i w sumie gwarancja pozostanie jedynie na silnik.
to mnie zmartwilo - stawia to pod duzym znakiem zapytania wymiane zawiechy u mnie. gwarancji mam jeszcze rok na auto.
na razie najwyzej skompletuje sobie wszystko a jak minie gwarancja bede juz przygotowany do zmiany :)

a co sadzicie o sprezynach enzo ? to chyba nowosc ...
arts
Forum Master
Posty: 4329
Rejestracja: 9 cze 2001, o 02:00
Lokalizacja: WPR ............
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: arts »

enzo to chyba sych, jeszcze nie zauwazylem zeby ktokolwiek zachwalal te sprezyny, jesli chcesz skompletowac zawieche za 3000 to nad enzo nawet nie ma co sie zastanawiac, na Twoim miejscu wziol bym pod uwage dosiadczenia innych uztkownikow z forum i zakupil eibacha kompromis na polskie drogi, a do tego odpowiednie amorki :grin:
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Post autor: Porszak »

kamiloooo pisze: Do seryjnego amorka mozna wlozyc max sprezyne -40mm zeby wszystko bylo jak ma byc.
Kamilooo no wlasnie mowie ze takie twierdzenie o marketing sprzedawców. przejedz 15kkm na springach 40mm i serii amorach i powiedz jak sie jezdzi. mowie to z doswiadczenia.

1500 za kit? mowisz o nowym czy uzywce Arts?
ktos moze wie ile kosztowal spax Markosa(amory i springi tylko)???
kity zazwyczaj wychodza taniej. ja rzucilem te 3 kawalki troszke na wyrost sory. jak policze dokladniej to mnie weitec i koni kosztowal ok.2500(czekam tylko na amory do tylu. co ciekawe podobno sie robia bo byly na tyle nietypowy zamowieniem :lol: chociz nie wiem co jest nietypowego a amorkach na tyl??)

Enzo wogole pierwsze slysze chyba do Ciebie Kurbat o tej firmi wiec tak jak powiedzial Arts --> EIBACH
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
arts
Forum Master
Posty: 4329
Rejestracja: 9 cze 2001, o 02:00
Lokalizacja: WPR ............
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: arts »

mnie waitec kosztowal niecale 1500 NOWY!!! oczywiscie kit
jezdze na nim dwa lata i nie mam powodow do nazekania... no moze po za tym ze nadal jest za wysoko!!!! przez ten okres zapewne mam troche gumek do wymiany ... polecam gotowe kity tansze i pewne ze bedzie dobzrez ze soba wszystko pracowalo , za 3 kola to pokusil bym sie o gwinta:grin:
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Post autor: Porszak »

wybor zawiasu to ciekza spraw i najlepiej to gdyby bylo tak jak z jazda probna w salonie. zakladaj i testujesz .....i wybierasz :D


w sumie placac za Koni placi sie jeszcze za mozliwosc regulacji, czyli taki bajer, ale wbrew pozorom czasem przydatny :-D
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”